Avatar billede arrrh Nybegynder
20. april 2002 - 16:51 Der er 6 kommentarer

Behandling af udtræk???

Hvis jeg laver et udtræk som dette:
$ud_data = mysql_query("select * from akteor Where Brugernavn = '$phpbrugernavn'");

så ved jeg at $ud_data kun indholder oplysninger fra 1 person. Hvordan udtrækker jeg så disse data uden at bruger:
while($helt_ud_data mysql_fetch_rows($ud_data){
echo $helt_ud_data[0]
}

Det virker omsomst at bruger en while-løkke. I ASP ville jeg kunne skrive: data_beholder("Navn") data_beholder("Adresse") osv osv.

:: arrrh out ::
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. april 2002 - 16:53 #1
$foo = "";
$sql = mysql_query("select * from akteor Where Brugernavn = '$phpbrugernavn'");
if (mysql_num_rows($sql)) $foo = mysql_fetch_row($sql);

echo $foo[0];
Avatar billede arrrh Nybegynder
20. april 2002 - 16:55 #2
suk.. ja jo det virker bare underligt at smide det ind i et array først...
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. april 2002 - 16:58 #3
det gør vel blot data'ene genanvendelige :))
Avatar billede tipsen Nybegynder
20. april 2002 - 17:11 #4
Måske:

list($varnavn1, $varnavn2, ...) = mysql_fetch_row(mysql_query("select * from akteor Where Brugernavn = '$phpbrugernavn'"));

hvor der skal være lige så mange varnavne som det antal felter du trækker ud med udtrækket! Så får du dem direkte ud i nogle variable med navne som du kan lide...
Avatar billede arrrh Nybegynder
20. april 2002 - 17:23 #5
Heh cool, men jeg har anvendt ljweb's metode :).
Avatar billede tipsen Nybegynder
20. april 2002 - 17:44 #6
-den er også "pænere"!