Avatar billede oluf_sand_ham_selv Nybegynder
20. april 2002 - 10:03 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Grafisk Visual Basic

Hej.....

Findes der et mere grafik baseret visual basic? Det vil sige et som mere er beregnet til fx. spil.

Det skal være standart visual basic koden, dvs. det må ikke være et nyt programmerings sprog! For så kunne jeg jo lige så godt gå i gang med c++!

Altså..

Et Visual Basic hvor man kan lave actionspil flydende!
Avatar billede sjh Nybegynder
20. april 2002 - 10:09 #1
Hvis du laver en god programering køre det flydende. ;-)
Avatar billede foxterri Nybegynder
20. april 2002 - 10:12 #2
ja det er der :) der er noget der hedder dark basic....
Avatar billede foxterri Nybegynder
20. april 2002 - 10:12 #3
og der er også en guide til darkbasic med programmet.. det er faktisk meget let at bruge...
Avatar billede sjh Nybegynder
20. april 2002 - 10:14 #4
Avatar billede oluf_sand_ham_selv Nybegynder
20. april 2002 - 11:07 #5
>>Sjh. Jeg kigger på dit link..

>>Foxterri. Det lyder spændene. Kan du give mig flere informationer om det? OBS! DeT SKAL være visual basic kode!
Avatar billede oluf_sand_ham_selv Nybegynder
20. april 2002 - 11:11 #6
>>Sjh. Ja okay det er jo super, men så skal man jo være ekspert, og da jeg ikke går/har gået på kursus så vil jeg bare bruge de komandoer som jeg kender, til at bevæge firurer, flydende!

image1.left = image1.left + 10

Flydende!

for x=0 to 10000
for y=0 to 10000
  pset(x,y),rgb(255,255,0)
next

Hurtigt!!

/Oluf
Avatar billede oluf_sand_ham_selv Nybegynder
20. april 2002 - 11:14 #7
Det skal ikke være 3d. (for svært!)
Avatar billede sjh Nybegynder
20. april 2002 - 11:57 #8
Jeg fandt på et tidspunkt nogle filer om 2d men kan ikke huske hvor, så jeg har uploade dem her:

http://home.get2net.dk/sjh/eksperten/200730/2dgames.zip

PS:
Du skal nok lære at lave 3d, men du må først lære at lave flydende 2d.
Avatar billede foxterri Nybegynder
20. april 2002 - 13:04 #9
2 sec leder lige :) hmm det er visual basic kode...
Avatar billede foxterri Nybegynder
20. april 2002 - 13:08 #10
øhm :) http://www.darkbasic.com/ her er et link til det du kan ihvert fald downloade en demo af det der :) men den fulde version koster penge... kan ik lige huske hvor meget men mener faktisk ik det er så dyrt igen... fik programmet af min fætter da han ville begynde med c++ istedet for vb...

men du kan da prøve demoen..
Avatar billede foxterri Nybegynder
20. april 2002 - 18:58 #11
he håber ik jeg er alt for krævende :) men hvis pointene går til mig :) kan jeg ik så snart gå dem :)
Avatar billede oluf_sand_ham_selv Nybegynder
20. april 2002 - 19:16 #12
Jo da, du får dem med det samme...

Mange tak begge to!

I har været en stor hjælp!

>>oluf
Avatar billede sjh Nybegynder
20. april 2002 - 19:19 #13
foxterri < har du travlt, du har da 782,50 point. ;-)
Avatar billede sjh Nybegynder
20. april 2002 - 19:21 #14
selv tak. :-)
Avatar billede oluf_sand_ham_selv Nybegynder
20. april 2002 - 19:39 #15
>>sjh..

Den der BitBlt declaration får jeg helt sikkert meget brug for!! Tusind tak!

Har du et eller andet link til flere torturials med spil, som skal være til at forstå? og downloades.....

Hvis du ikke har tid behøves det ikke!
Avatar billede foxterri Nybegynder
21. april 2002 - 19:31 #17
lol viste ik jeg havde så mange point :) troede jeg havde ca 80 point :)
Avatar billede foxterri Nybegynder
21. april 2002 - 19:32 #18
men mange tak oluf