Avatar billede hestekongen Nybegynder
20. april 2002 - 02:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FileSystemObject problemer

hej, jeg er ved at lave et slette script: slet_billeder.asp, der bliver tilsendt en ID-værdi fra den forrige side - derefter skal den gå end i en database, finde to filnavne, slette dem og derefter redirecte til den forrige side..

filerne der skal slettes ligger i samme bibliotek som slet_billeder.asp

indtil videre er jeg kommet frem til at dette skulle virke:

<%
Response.Buffer = True
mode = Request("mode")
if mode="delete" then
Set dbforb = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        dbforb.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../../../db/db.mdb")

        strDEL = "Delete * from billeder where id =" & Request.QueryString("id")& ""
        strGETDEL = "Select * From billeder where id =" & Request.QueryString("id")& ""
set rs = dbforb.Execute(strGETDEL)

billede = rs("billede")
th = rs("th")

set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fso.DeleteFile(billede)
fso.DeleteFile(th)
set fso = nothing

        dbforb.Execute(strDEL)

        response.redirect ("../../admin/ret_billeder.asp")
end if
%>

men når jeg sætter det hele igang, står browseren bare og åbner siden, mere sker der ikke - jo måske går IIS ned..:)

jeg har tjekket om "billede" og "th" egentlig får fundet filnavnene frem fra databasen, og der er ingen problemer der - så er der er nogen der kan hjælpe mig med FileSystemObject-delen...??
Avatar billede askhoej Praktikant
20. april 2002 - 11:16 #1
Har du husket at undersøge om IIS har rettigheder til at slette i den folder hvor billederne ligger i?
Avatar billede hestekongen Nybegynder
20. april 2002 - 11:21 #2
yes, IUSR har fuld kontrol tilladelser over mappen....
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 12:28 #3
Hvis du anvender Norton Antivirus, kan det være den der volder problemer. Norton anvender "Script Blocking", der blokerer for FileSystemObject.
Script Blocking slås fra via Options > Script Blocking (fjern flueben).
Genstart derefter serveren.
Avatar billede hestekongen Nybegynder
20. april 2002 - 13:08 #4
hey, kanon, nu kommer der i det mindste en fejlbeskrivelse: filen blev ikke fundet... er de tnødvendigt at angive en sti, når filerne ligger i samme biblotek..?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 13:12 #5
Ja. Prøv med:

fso.DeleteFile(Server.MapPath(billede))
fso.DeleteFile(Server.MapPath(th))
Avatar billede hestekongen Nybegynder
20. april 2002 - 13:14 #6
så skete der ting og sager - jeg takker mange gange - du har reddet mig fra en masse søvnløse nætter..8)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2002 - 13:17 #7
selv tak ;)