Avatar billede ulrik22 Nybegynder
19. april 2002 - 23:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ikke modtage form results fra en bestillingsform

Jeg har lavet en bestillingsformular i frontpage, men kan ikke modtage mailen / text filen? Jeg har et opasia homeserver og domainet hos Speednames www.stylemaster.dk

Fejlen er:

FrontPage Run-Time Component Page
You have submitted a form or followed a link to a page that requires a web server and the FrontPage Server Extensions to function properly.

This form or other FrontPage component will work correctly if you publish this web to a web server that has the FrontPage Server Extensions installed.

Click the <Back> arrow to return to the previous page.
Avatar billede darkside Nybegynder
19. april 2002 - 23:52 #1
Din site ser ikke ud til at understøttes af frontpage extentions..
Avatar billede ulrik22 Nybegynder
19. april 2002 - 23:53 #2
hvordan gør man så det???
Avatar billede darkside Nybegynder
19. april 2002 - 23:59 #3
Du skal evt kontakte din udbyder og høre om det er muligt at få slået til eller så skal du lave eks en mailform i PHP eller ASP hvis du har adgang til det på serveren :)
Avatar billede ulrik22 Nybegynder
20. april 2002 - 00:00 #4
min udbyder er det så i dette tilfælde opasia og ved du om de gør det og om det er gratis?
Avatar billede darkside Nybegynder
20. april 2002 - 00:01 #5
Tror ikke opasia understøtter PHP/ASP tror ikke du skal regne med det er gratis :)
Avatar billede ulrik22 Nybegynder
20. april 2002 - 00:05 #6
ved du et sted hvor jeg kan købe webhotel så jeg kan få det til at virke?
Avatar billede darkside Nybegynder
20. april 2002 - 00:06 #7
ved ikke om cliche.dk eller a0.dk understøtter frontpage, ved at begge stader understøttes ASP og PHP
du er sikker på at du ikke har adgang til ASP eller PHP hvor dit domæne ligger nu?
Avatar billede ulrik22 Nybegynder
20. april 2002 - 00:09 #8
det er hos speednames og kun købt navnet...
Avatar billede darkside Nybegynder
20. april 2002 - 00:17 #9
Hm så skal du ha fundet et sted hvor du evt kan få hostet Frontpage Extentions eller ASP/PHP :)
Avatar billede johanna Nybegynder
20. april 2002 - 01:50 #10
Billige udbydere som understøtter extensions.

www.struernet.dk

www.cliche.dk

Dem er jeg ganske godt tilfreds med, og begge understøtter også PHP/ASP oma.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
22. april 2002 - 11:05 #11
De tidligere kommentarer er rigtig nok inde på, at din udbyder ikke tilbyder de extensions FrontPage skal bruge. Det mener jeg heller ikke Opasia gør.
Men TDC Opasia tilbyder trods alt deres brugere, at gæsterne på hjemmesiderne kan sende mails direkte fra fx din hjemmeside. Derfor må der ligge et script du kan anvende.

Her er 2 muligheder:

1) Lad være med at lave din form i FrontPage. Lav fx denne her:

<FORM ACTION="/din_udbyder.cgi- eller PERLscript.cgi/.pl" METHOD=POST>
<INPUT TYPE="hidden" NAME="mailto" VALUE="din_e-mail@noget.dk">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="html_response" VALUE="Tak for din bestilling">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="email_subjekt" VALUE="Tak for din bestilling">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="variable_order" VALUE="Bestilling fra http://www.din_side.dk">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="url_adressen_på_din_bestillingsformular" VALUE="http://www.din_side.dk/din_bestillingsformular.htm">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="response_title" VALUE="Jeg takker for din interesse/bestilling!">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="return_link_name" VALUE="Tilbage til hjemmesiden">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="return_link_url" VALUE="http://www.din_side.dk/navnet_på_din_tak_for_bestillingen_side.html">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="database_name" VALUE="navnet på din .data-fil, hvis fx dit cgi script kan gemme data fra form">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="database_delimiter" VALUE="det adskillelsestegn der skal være mellem posterne i databasen fx et ','. Din database skal sandsynligvis hedde .data hvis det er et cgi-script!">
    <p><center><b>Dit navn:</b><br><INPUT TYPE="text" NAME="Navn" SIZE=46></center>
    <p><center><b>Din email:</b><br><INPUT TYPE="text" NAME="Email" SIZE=46></center>
    <p><center><b>Din bestilling:</b><br><SELECT NAME="Bestilling">
                        <OPTION SELECTED> Vælg vare/produkt
                        <OPTION> Vare 1
                        <OPTION> Vare 2                                                <OPTION> Vare 3
                    </SELECT></center>
    <p><center><b>Evt. kommentarer vedr. din bestilling:</b><br><TEXTAREA name="Kommentar" rows=5 cols=50></TEXTAREA></center><p>
<p>
    <p><INPUT TYPE="submit" VALUE="Send bestilling"> <INPUT TYPE="reset" VALUE="Slet formular">
</FORM>

- og tilret den, så den passer med de nødvendige felter. Jeg har ikke kunne finde noget om, hvilke cgi/PERL scripts Opasia understøtter. VIGTIGT: Hvis du importerer koden her til FrontPage, skal du tjekke og så lige tjekke én gang til, at FrontPage IKKE har ændret i koden. Programmet kan godt finde på at fjerne tag'et </FORM> - don't ask me why!

2) Besøg og lav en form som anvender udbydernes cgi-script. Du er desværre nødt til at acceptere reklamer på re-direct siden!http://www7.freedback.com/ giver dig en gratis formular, som du kan redigere on-line.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
22. april 2002 - 14:02 #12
Her kan du også lave din formular on-line og tilrette den efter behov:
http://www.response-o-matic.com/template.htm