Avatar billede 75 Nybegynder
19. april 2002 - 22:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Koden?

Hej :)

Hvordan ser den kode ud som man skal bruge hvis man skal lave noget ligesom det de har på Yahoo.dk

ALtså det, det skal ligne er det i midten af siden hvor der står:

Computere & Internet      Regionalt

Erhvervsliv & økonomi    osv.....

Hvordan ser koden ud, hvis man skal lave det på samme måde med opstilligen?
Avatar billede hono Nybegynder
19. april 2002 - 22:40 #1
det er bygget op i en tabel uden border. Eks.:

<table border="0" width="300">
<tr>
<td width="50%">
Computer og internet
</td>
<td>
Regionalt
</td>
</tr>
<tr>
<td>
Erhvervsliv & økonomi
</td>
<td>
osv.....
</td>
</tr>
</table>

Hono
Avatar billede 75 Nybegynder
19. april 2002 - 22:43 #2
Okay, men hvordan ser den ud, hvis man også skal have undertekst på ligesom Yahoo.dk har?
Avatar billede hono Nybegynder
19. april 2002 - 22:46 #3
Kode nuppet fra yahoo.dk:

<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=4><tr><td valign=top nowrap><small><font size=3 face=arial>
<B><A HREF=bj>Computere & Internet</A></B><BR> </font>
<a href=jc>Internet</a>,
<a href=jl>Hardware</a>,
<a href=jd>Software</a>
<a href=jo>Chat</a>... <br><br>
<FONT size=3 FACE=arial> <b><a href=bp>Erhvervsliv & økonomi</a></b><br> </font>
<a href=bm>Virksomheder</a>,
<a href=jf>Investering</a>,
<a href=bn>Job</a>... <br><br>
<FONT size=3 FACE=arial><b><a href=jg>Kunst & kultur</a></b><br> </font>
<a href=jh>Litteratur</a>,
<a href=jj>Fotografi</a>
<a href=jq>Museer</a>...<br><br>
<FONT size=3 FACE=arial> <b><a href=jk>Natur & teknologi</a></b><br> </font>
<a href=js>Mobil</a>,
<a href=jt>Geografi</a>,
<a href=ju>Økologi</a>
<a href=jv>Dyr</a>... <br><br>
<FONT size=3 FACE=arial> <b><a href=jx>Nyheder & media</a></b><br> </font>
<a href=cb>Aviser</a>,
<a href=cl>Blade</a>
<a href=cc>Radio</a>,
<a href=cd>TV</a>... <br><br>
<FONT size=3 FACE=arial> <b><a href=ce>Politik og forvaltning</a></b><br> </font>
<a href=cf>Skatter</a>,
<a href=cg>Jura</a>,
<a href=cq>Ministerier</a>
<a href=cr>Politik</a>... <br><br>
<FONT size=3 FACE=arial><B><a href=ka>Reference</a></B> </font><BR>
<a href=ci>Biblioteker</a>,
<a href=kb>Ordbøger</a>,
<a href=cj>Telefonbøger</a>... </small></td>
<td valign=top nowrap><small>
<FONT size=3 FACE=arial><B><a href=kc>Regionalt</a></B> </font><BR>
<a href=ck>Lande</a>,
<a href=kd>Amter</a>,
<a href=ke>Kommuner</a>,
<a href=cm>Byer</a>... <br><br>
<FONT size=3 FACE=arial> <b><a href=kf>Samfund</a></b><br> </font>
<a href=kp>Bolig</a>,
<a href=kh>Mad</a>,
<a href=ki>Religion</a>,
<a href=kq>Personlige sider</a>... <br><br>
<FONT size=3 FACE=arial><B><a href=kk>Samfundsvidenskab</a></B><BR> </font>
<a href=kn>Historie</a>,
<a href=kx>Sprog</a>,
<a href=ks>Slægtsforskning</a>... <br><br>
<FONT size=3 FACE=arial> <B><a href=da>Sport & fritid</a></B><BR> </font>
<a href=db>Sport</a>,
<a href=df>Spil</a>,
<a href=do>Hobby</a>
<a href=dp>Biler</a>
<a href=dd>Rejser</a>... <br><br>
<FONT size=3 FACE=arial> <B><a href=dg>Sundhed</a></B><BR> </font>
<a href=di>Sygdomme</a>,
<a href=dr>Rådgivning</a>,
<a href=ds>Alternativt</a>...
<br><br>
<FONT size=3 FACE=arial> <B><a href=dm>Uddannelse</a></B><BR> </font>
<a href=dt>Folkeskoler</a>,
<a href=du>Guider</a>,
<a href=dv>Videregående</a>...
<br><br>
<FONT size=3 FACE=arial> <B><a href=eb>Underholdning</a></B><BR> </font>
<a href=bi>Cool Links</a>,
<a href=ec>Film</a>,
<a href=ed>Musik</a>,
<a href=ee>Humor</a>...</small></td></tr></table>
<p>
<table align=center border=0 cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td align=center>

Hono
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. april 2002 - 22:47 #4
Eksempel:

<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>

<table border="0" cellpadding="4" cellspacing="0" width="500">
  <tr>
    <td width="50%"><font face="Arial"><a href="comp_inter.htm"><font size="4">Computere
      og Internet</font></a><a href="internet.htm"><br>
      <font size="2">Internet</font></a><font size="2">, <a href="Hardware">Hardware</a>,
      <a href="software.htm">Software</a>, <a href="chat.htm">Chat</a></font></font></td>
    <td width="50%"><font face="Arial"><a href="erhverv.htm"><font size="4">Erhvervsliv
      og Økonomi</font></a><a href="virksomheder.htm"><br>
      <font size="2">Virksomheder</font></a><font size="2">, <a href="invest.htm">Investering</a>,
      <a href="job.htm">Job</a></font></font></td>
  </tr>
</table>

</body>

</html>
Avatar billede 75 Nybegynder
19. april 2002 - 22:47 #5
Okay..tak :)
Avatar billede klatten Nybegynder
19. april 2002 - 22:48 #6