Avatar billede fbb Nybegynder
19. april 2002 - 21:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

haster (viser hvid side)

Jeg har lavet det script.. men det viser bare en hvis side... en der kan finde min fejl?
<?            include ("db.php") ;            ?>
<?
if (! isset($ID))
{
$ID = '1';
}

if (isset ($edit))
{

if ($edit == 'changed')
        {
        mysql_query("UPDATE tower SET forside='$forside2', rum='$rum2', mail='$mail2', crew='$crew2', avis='$avis2' WHERE id ='$ID'");
        $query2 = mysql_query("SELECT forside, rum, mail, crew, avis FROM tower WHERE id = '$ID' ");
        $data2 = mysql_fetch_array($query2);
        echo "<h3>Data ændret !!!</h3><br>Nye Data: <br><br>";
        echo "forside: <b>$data2[0]</b><br><br> ";
        echo "rum: <b>$data2[1]</b><br><br>";
        echo "mail: <b>$data2[2]</b><br><br>";
        echo "crew: <b>$data2[4]</b><br><br>";
        echo "og avis: <b>$data2[5]</b><br><br>";
        }
        else
        {
        $query1 = mysql_query("SELECT forside, rum, mail, crew, avis FROM tower WHERE id = '$ID' ");
        $data1 = mysql_fetch_array($query1); ?>
<html><head><title>&AElig;ndre Data</title></head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<form method="POST" action="numse.php?edit=changed&brugernavn=<?=$brugernavn?>&password=<?=$password?>">
      forside: <input type="text" name="forside2" value="<?php echo"$data1[0]"; ?>"><br><br>
      rum: <input type="text" name="rum2" value="<?php echo "$data1[1]"; ?>"><br><br>
      mail: <input type="text" name="mail2" value="<?php echo "$data1[2]"; ?>"><br><br>
      crew: <input type="text" name="crew2" value="<?php echo "$data1[3]"; ?>"><br><br>
      avis: <input type="text" name="avis2" value="<?php echo "$data1[4]"; ?>"><br><br>
      <input type="submit" name=submit" value="Ændre Data">
      </form></body></html> <?php
      }
else
{
$query1 = mysql_query("SELECT forside, rum, mail, crew, avis FROM tower WHERE id = '$ID' ");
        while ($data = mysql_fetch_array($query)) { ?>
<html><head><title>&AElig;ndre Data</title></head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<form method="POST" action="numse.php?edit=changed&brugernavn=<?=$brugernavn?>&password=<?=$password?>">
      forside: <input type="text" name="forside2" value="<?php echo"$data1[0]"; ?>"><br><br>
      rum: <input type="text" name="rum2" value="<?php echo "$data1[1]"; ?>"><br><br>
      mail: <input type="text" name="mail2" value="<?php echo "$data1[2]"; ?>"><br><br>
      crew: <input type="text" name="crew2" value="<?php echo "$data1[3]"; ?>"><br><br>
      avis: <input type="text" name="avis2" value="<?php echo "$data1[4]"; ?>"><br><br>
      <input type="submit" name=submit" value="Ændre Data">
      </form></body></html>
<? } } ?>
Avatar billede fbb Nybegynder
19. april 2002 - 21:37 #1
Jeg har lavet det script.. men det viser bare en hvis side... en der kan finde min fejl?
skulle være:
Jeg har lavet dette script.. men det viser bare en hvid side... en der kan finde min fejl?
Avatar billede chill_out Nybegynder
19. april 2002 - 21:38 #2
du mangler vel og skrive script
Avatar billede chill_out Nybegynder
19. april 2002 - 21:38 #3
ikke at jeg ved så meget om sådan noget
Avatar billede fbb Nybegynder
19. april 2002 - 21:40 #4
du mangler vel og skrive script ?? ikke forstået... siden jeg oploader viser bare en blank side (hvid) den skulle jo gerne vise nogle felter!
Avatar billede fbb Nybegynder
19. april 2002 - 21:41 #5
echo "rum: <b>$data2[1]</b><br><br>";
        echo "mail: <b>$data2[2]</b><br><br>";
        echo "crew: <b>$data2[4]</b><br><br>";
        echo "og avis: <b>$data2[5]</b><br><br>";
er rettet til:
      echo "rum: <b>$data2[1]</b><br><br>";
        echo "mail: <b>$data2[2]</b><br><br>";
        echo "crew: <b>$data2[3]</b><br><br>";
        echo "og avis: <b>$data2[4]</b><br><br>";
men det virker heller ikke!
Avatar billede hono Nybegynder
19. april 2002 - 21:41 #6
fbb >> Jeg blev i går gjort opmærksom på at ?><? er ulovligt. Du må altså ikke afslutte din PHP-kode, for derefter straks at begynde op det igen, sådan som du gør oppe i toppen:

<?            include ("db.php") ;            ?>
<?
if (! isset($ID))......

Hono
Avatar billede fbb Nybegynder
19. april 2002 - 21:45 #7
ehm ok! men det har jeg da altid gjort og det har altid virkede!
Avatar billede fbb Nybegynder
19. april 2002 - 21:46 #8
<?            include ("db.php") ;
if (! isset($ID))......
som om det ser sådan her ud.. virker det ikke :(
Avatar billede fbb Nybegynder
19. april 2002 - 22:08 #9
nogle der kan se mine fejl
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
20. april 2002 - 11:48 #10
prøv at droppe isset og lav den til at være
if (!$ID) det burde virke...har hørt om problemer med isset men den anden metode virker med garanti..
kommer der ingen fejlmeddelse?
hvad er det lige scriptet skal meldetilbage med?

mvh mr_iceman
Avatar billede fbb Nybegynder
27. april 2002 - 22:48 #11
det fattet jeg ikke helt... jeg lukker!
Avatar billede fbb Nybegynder
27. april 2002 - 22:48 #12
luk!