Avatar billede doj Nybegynder
19. april 2002 - 12:57 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Søgeknap

Hej

Jeg har en formular('Menu') hvorpå der er en kombinationsboks, der henter data fra en tabel, og en søgeknap (som ikke virker). Jeg vil såmænd bare gerne have, at denne søgeknap skal sørge for, at en anden formular ('Master_Overview') bliver åbnet og viser informationerne til det navn, der er blevet søgt på i kombinationsboksen.

Jeg har skrevet følgende kommando til knappen:

DoCmd.OpenForm "Master_Overview", , , "[LastName] = Forms![Master_Overview]![LastName]"

men den åbner kun 'Master_Overview' i tom tilstand. Hvordan får jeg knappen til at sikre at LastName stemmer overens i de to formularer? Har det noget med kontrolelementkilde på kombinationsboksen at gøre?
Avatar billede jkrons Professor
19. april 2002 - 13:09 #1
Lad din MasterOverview være baseret på en forespørgsel. Denne skal så få sit kriterium, der henter sin værdi fra kombinationsboksen.
Avatar billede doj Nybegynder
19. april 2002 - 13:15 #2
Den er baseret på en forespørgsel, skal jeg skrive et kriterie ud for LastName feltet i denne forespøgsel?
Avatar billede jkrons Professor
19. april 2002 - 13:24 #3
Ja. Skriv [forms]![master_overview]![lastname]

og så burde du kunne "glemme" lastname delen af din kode.
Avatar billede jkrons Professor
19. april 2002 - 13:26 #4
[lastname] skal selvfølgelig være navnet på din komboboks.
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2002 - 13:26 #5
DoCmd.OpenForm "Master_Overview", , , "[LastName] = '" & me.LastName & "'"

I am assuming that the field lastname is on th eform with your search button
Avatar billede jkrons Professor
19. april 2002 - 13:29 #6
Ja, ja, så er jeg ved at vågne [master_overview] skal være navnet på den formular, hvor komboboksen er.

Så altså [forms]![navnpåformular]![navnpåkomboboks]
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2002 - 13:31 #7
NO!
DoCmd.OpenForm "FormYouWantToOpen", , , "[LastName] = '" & me.LastName & "'"
Avatar billede doj Nybegynder
19. april 2002 - 14:19 #8
Nu har jeg prøvet med "[LastName] = '" & me.LastName & "'" men får fejlmeddelelsen 'Compile error. Method or data member not found'. Har det noget at gøre med, at kombinationsboksen er ubundet? Jeg har prøvet at sætte kontrolelementkilde til =[LastName]. Men så kan jeg slet ikke bruge boksen.
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2002 - 14:23 #9
try me!lastname
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2002 - 14:23 #10
how many columns are there in the combo?
Avatar billede jkrons Professor
19. april 2002 - 14:30 #11
Du skriver at kombinationsboksen er ubundet, men du skrev tidligere at den henter data fra en tabel. Hvordan fylder du kombinationsboksen?
Avatar billede doj Nybegynder
19. april 2002 - 14:38 #12
Der er en kolonne i Kombinationsboksen. Da jeg oprettede den, sagde jeg, at den skulle slå værdier op i en bestemt tabel. Når jeg aktiverer boksen kommer listen med navne frem og man kan vælge, men den er stadig ubundet.
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2002 - 14:42 #13
Try
Me.lastname.column(0)
Avatar billede jkrons Professor
19. april 2002 - 14:47 #14
Prøvede du at ændre forespørgslen som jeg foreslog?
Avatar billede doj Nybegynder
19. april 2002 - 14:54 #15
Ja jeg har tilføjet kriteriet [forms]![Menu]![Last_Name] forspørgslen og får nu en ny fejlmeddelelse fra søgknappen :'Det angivne felt 'LastName' kan referere til mere end én tabel, der er vist i FROM-delsætningen i SQL'.
Avatar billede doj Nybegynder
19. april 2002 - 15:07 #16
terry, mener du at Me.lastname.column(0) skal skrives i kontrolelementkilde? Det virker i hvert fald ikke. Ligegyldigt hvilket kriterie, jeg skriver der,kan jeg ikke bruge boksen. Jeg får en meddelelse om at kontrolelementet ikke kan redigeres, fordi det er bundet til udtrykket "hvad jeg nu har skrevet".
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2002 - 16:31 #17
DoCmd.OpenForm "Master_Overview", , , "[LastName] = '" & me.LastName.column(0) & "'"
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2002 - 16:32 #18
I think it would be easier to send me the dB if you are still having problems terry@santhell.dk
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2002 - 20:45 #19
Its on the way back!

You have TWO columns in the combo ID and lastname the ID is hidden
Avatar billede doj Nybegynder
20. april 2002 - 00:45 #20
Tusind tak for hjælpen, jeg havde ikke tænkt på ID. Tak tak
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2002 - 12:47 #21
selv tak :o)