Avatar billede bambusk Nybegynder
18. april 2002 - 21:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hardware problem...?

hej
jeg har noget som jeg vil betegne som et _MEGET_ stort problem, da jeg mener jeg stort set har prøvet alle muligheder for at finde en løsning på mit hardware problem.

Comp:
Bundkort: Abit KA7/KA7-100
CPU: AMD 750 Mhz
HDD prim. master: Fujitsu (ca. 2 år) 4 gb
HDD second master: IBM (ca. 2 år) 20 gb

bla bla bla ... spørg hvis der er mere du vil vide

Problemet opstod for knap en måned siden. problemet opstod et par dage efter jeg havde installeret winXP på min IBM HDD, samtidig med at jeg havde win2k installeret på min Fujitsu HDD. Problemet var at den begyndte at genstarte lige pludselig. Jge tænkte ik nærmere over det, men snart kunne jeg ikke komme ind i hverken winXP eller win2k. Jeg fik med nød og næppe formateret begge mine HDD, da jeg tænkte at fejlen var der. Men problemet fortsatte...og der var ingen sammenhæng idet. Nogen gange genstartede den med det samme eller der kun gå nogle minutter. nogen gange gik skærmen også bare i sort.

Jeg fik installeret win98, men problemet var der stadig. Siden har det været der og jeg har prøvet at formatere igen, men uden succes. jeg har prøvet lidt af hvert....for ik at sige stort set alt.

jeg har haft min cpu i et helt andet bundkort, som der aldrig har været problemer med. Jeg har haft en anden cpu i mit bundkort. Har tjekket om der skulle være problemer med ide kabler eller andre. Anden strømforsyning. Har haft haft målet mit batteri på mit bundkort om det skulle være ved at "dø". har haft alle HDD ude og kun en disk drev for at boote. tjekket mine ram. Har været i bios og tjekke om der skulle være noget der ikke passede. andet gfx kort. osv osv osv  det skal siges at jeg har prøvet meget mere end dette...men kom bar med forslag...

Nogen der har haft samme problemer eller kunne have en fornemmelse af hvad der kunne være galt...kom glad :)
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
18. april 2002 - 21:34 #1
Måske skulle du prøve at opdatere din BIOS !!

/ET
Avatar billede bambusk Nybegynder
18. april 2002 - 21:38 #2
har prøvet
Avatar billede bambusk Nybegynder
18. april 2002 - 21:40 #3
jeg har haft min cpu i et helt andet bundkort, som der aldrig har været problemer med. Jeg har haft en anden cpu i mit bundkort <-- læs hvad der står tak
Avatar billede bambusk Nybegynder
18. april 2002 - 21:42 #4
da fandt jeg ud af at min fujitsu lavede fejlen, men da jeg prøvede med mit eget bundkort virkede det stadig ik...jeg tog mine ram ud og skiftede slot og det virkede men efter lidt gjorde den det samme
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. april 2002 - 21:59 #5
prøv at køre en chkdsk /f /r på dine HDD.

bruger du NTFS på begge HDD
Avatar billede makse Nybegynder
18. april 2002 - 22:07 #6
Det kan være den fejl, som bliver omtalt på http://www.geocities.com/wsdavis508/index.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. april 2002 - 22:19 #7
hvis det er elektrolytter der skal skiftes skal det gøres af en fagmand, det er ikke sløjdarbejde.

Ja, det kunne tænkes at de mangler kapacitet eller lækker, under alle omstændigheder er det en dum fejl!
Avatar billede bambusk Nybegynder
18. april 2002 - 23:47 #8
well retaxes makse som i kan se har jeg prøvet meget, men de 2 forslag har jeg så ikke lige tænkt over....men jeg har fundet fejlen..cpu¨en er defekt...alderdom, stød hvad ved jeg...der er så også noget andet galt hvilket jeg ikke ved, som jeg måske ville komme ind på her en anden gang. Men retaxes, forklar lige hvad dit forslag betyder. så skal i nok få jeres point :)

prøv at køre en chkdsk /f /r på dine HDD.

bruger du NTFS på begge HDD
Avatar billede bambusk Nybegynder
18. april 2002 - 23:55 #9
ellers sir jeg tak for hjælpen anyway :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. april 2002 - 00:17 #10
chkdsk kan du slå op i WinXP hjælp og få en udførlig beskrivelse, den bliver for lang hvis jeg kopierer den over i Eksperten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. april 2002 - 00:18 #11
jeg bruger NTFS på alle mine partitioner!
Avatar billede bambusk Nybegynder
20. april 2002 - 14:37 #12
kkk
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2002 - 14:55 #13
Takker for pointene

www.fotx.net/retaxes