Avatar billede kjs Nybegynder
18. april 2002 - 21:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave eget letterhead/brevhoved

Det letterhead eller brevhoved som ligger øverst i en ny mail i Lotus Notes. Er det muligt at indsætte sit eget hjemmelavede i den liste man kan vælge ud fra. Og i givet fald hvordan gør man.
Avatar billede Inge Nybegynder
18. april 2002 - 22:19 #1
Ja du kan lave dit eget brevhoved. Hvis det er en Notes 4.xx så er det under design og delformularer du laver et nyt.
Hvis du har Notes 5 så skal du bruge en designer klient. Her ligger billeder og baggrunde i  brevhovederne under Ressourcer/billeder. '
Dit eget brevhoved skal oprettes som en ny billedressoruce. Du kan give den et navn efter eget valg, under alias kan du evt. genbruge et af de andre StdNotesLtrxx, som du ikke vil bruge, eller du kan give den et nyt nr, men så skal du tilføje navnet i listen på formularen (CalenderProfile) Post/Brevhoved/DefaultLogo/Kontrolelemet
Hvis alle andre mail-brugere i domænet skal kunne se dit brevhoved, skal ændringen laves i den mail-templates som ligger på mailserveren
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. maj 2002 - 12:02 #2
Med på en lytter :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. maj 2002 - 21:49 #3
>kjs
va så har du fået oprettet dit eget brevhoved ???
Avatar billede kjs Nybegynder
13. maj 2002 - 22:23 #4
designer klienter, billedressourcer, stdNotesLtrxx - jeg er lige i øjeblikket stået af, men har tænkt mig at gnaske en Notes manual igennem på et senere tidspunkt. - men tak for svar iøvrigt.
Avatar billede charl8 Nybegynder
12. juni 2002 - 10:35 #5
Blot lige en kommentar, selv om det er skrevet...: HUSK at brevhovedet, du opretter, også skal være hos alle andre brugere, for at de kan se det. Derfor skal ændringen laves centralt - i den mail-skabelon, der er på serveren. Herefter får alle brugere skabelonen ved næste opdatering af deres mail-boks.