Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 19:09 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Forståelsen følger ikke med!

Der skulle vel ikke være en som kan finde ud af at omfurmolere denne "lille" historie her til "BaBY sprog"? Jeg fatter knap halvdelen af det!

Meget sjældent, i den historie i teknologi har på gensyn en interval adskilt den opfindelse i en indretning og dens realisation i hardware nemlig at hvilke forløbet imellem Karakter Babbage's signalement, i 1837, i den Analytisk Maskine, en mekanisk digital datamaskine hvilke, set hos den hjælp i en århundrede og en halv bagklogskab, se frem til faktisk al mulig aspektet i indeværende - dag computers . Karakter Babbage (1792-1871) var en ualmindelig tal i hans dag, indvælge Lucasian Professor i Matematik henne ved Cambridge i 1828 ( den samme Stol besad af Newton og, i vor dage, Skridt Høg ); han nedlagde indeværende professorship i 1839 hen til ofre hans fuld opmærksomhed hen til den Analytisk Maskine . Babbage var en Fyr i den Kongelig Samfundet og co - grundlægger i den Engelsk Forening nemlig den Arveforskud i Videnskab, den Kongelig Astronomisk Samfundet, og den Statistisk Samfundet i London . Han var en slutning bekendt i Karakter Darwin, Hr John Herschel, Laplace, og Alexander Humboldt, og var forfatter i flere firs papirer og bøger oven på en bred afart i emner .
Avatar billede netsrac Praktikant
18. april 2002 - 19:13 #1
Det er da ikke skrevet på dansk, hvor har du dog fundet det ?
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 19:14 #2
Nej noget af det er skrevet på dansk! Jeg har oversat det med den funktion som hedder Translate this page og det fik jeg da lidt ud af! :o)
Avatar billede netsrac Praktikant
18. april 2002 - 19:16 #3
Hvilket sprog var det på originalt, jeg er lige ved at tro at det er nemmere at forstå end det der.
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 19:17 #4
Det er engelsk skal jeg finde siden til dig?
Avatar billede netsrac Praktikant
18. april 2002 - 19:19 #5
Jo tak, det ville da nok være meget nemmere at forstå end det volapyk den oversætter har lavet.
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 19:22 #6
Seldom, if ever, in the history of technology has so long an interval separated the invention of a device and its realisation in hardware as that which elapsed between Charles Babbage's description, in 1837, of the Analytical Engine, a mechanical digital computer which, viewed with the benefit of a century and a half's hindsight, anticipated virtually every aspect of present-day computers. Charles Babbage (1792-1871) was an eminent figure in his day, elected Lucasian Professor of Mathematics at Cambridge in 1828 (the same Chair held by Newton and, in our days, Stephen Hawking); he resigned this professorship in 1839 to devote his full attention to the Analytical Engine. Babbage was a Fellow of the Royal Society and co-founder of the British Association for the Advancement of Science, the Royal Astronomical Society, and the Statistical Society of London. He was a close acquaintance of Charles Darwin, Sir John Herschel, Laplace, and Alexander Humboldt, and was author of more than eighty papers and books on a broad variety of topics.
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 19:22 #7
Beklager jeg kom bare til at kopiere teksten! Håber det Er ok! Hvor lang tid tror du ca. det tar?
Avatar billede netsrac Praktikant
18. april 2002 - 19:25 #8
Nå det blev ikke bedre af at det var på engelsk, det er stadig volapyk, jeg kan ikke hjælpe.
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 19:27 #9
Damn
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 19:29 #10
Kan du hjælpe en liiiiile smule!
Avatar billede uap Nybegynder
18. april 2002 - 19:37 #11
Hvor meget er en lille smule? :)
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 19:41 #12
Bare så meget du kan få med!
Avatar billede ckh Nybegynder
18. april 2002 - 19:51 #13
En lille løst oversat version af begyndelsen. Men jeg er sq ikke engelskprofessor  :)

Sjældent, hvis nogensinde i teknologiens historie, har så langt et interval adskilt opfindelsen af en ting til den blev materialiseret, som den periode der gik fra Charles Babbages beskrivelse i 1837 af den analytiske maskine, en mekanisk digital datamaskine som ,set i lyset af et århundrede og en smule bagklogskab, forudså næsten alle aspekter af nutidens computere.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
18. april 2002 - 19:54 #14
opgaven >> så løb vi tør for pts hva ?

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin.
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 20:03 #15
? Opgaven hvorfor siger du det? Jeg har sq kun en bruger herinde...... Jeg har et projekt om computerens historie, er det nu også blevet ulovligt?
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 20:10 #16
-goa- : Kan du så forklare hvorfor brugeren opgaven er registreret fra din computer?
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 20:11 #17
Ja det kan jeg godt! jeg arbejder sammen med ham som har brugeren opgaven!
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 20:12 #18
Nå det var en tynd sjat
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 20:12 #19
http://www.eksperten.dk/spm/199314 : Og hvorfor vil du have den samme tekst oversat, som jimjamjim ville i ovennævnte spørgsmål?
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 20:14 #20
Du arbejder måske også sammen med brugeren jimjamjim? Klart...
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 20:22 #21
Du har 10 minutter til at komme med en bedre forklaring, ellers deaktiveres -goa-, jimjamjim samt opgaven.

- n0rmality, coadmin
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 20:22 #22
Nok fordi at vi ikke fik ordentlig svar !
Avatar billede dmcn Praktikant
18. april 2002 - 20:45 #23
OK - så din kreative forklaring er, at I er 3 der arbejder på samme opgave? Ærlig talt tror jeg ikke på dig.
Dog vil jeg lade jelzin101 træffe den endelige beslutning så snart han kommer til computeren igen, da han trods alt kender "Jer" lidt bedre.

Min anbefaling er deaktivering af alle 3 brugere.