Avatar billede kramerfan Nybegynder
18. april 2002 - 18:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Form-data videre via redirect?

Kan man sende Post, formdata videre til en anden fil ved at benytte en redirect eller lignende.

Jeg har to formfelter, hvor der er tekst i den ene og et billedupload i den anden. Og dem kan jeg ikke behandle i den samme fil, da jeg ikke har noget komponent på serveren. Derfor vil jeg dele dem op og har derfor brug for at lade nogle af form-dataerne gå videre til den næste fil.
Hvordan kan man gøre det?
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
18. april 2002 - 18:36 #1
Du kan da bare lave en redirect på action siden, som skal redirecte til request.form. Jeg ved ikke lige om det var sådan du mente det :).

/www.snuseren.dk
Avatar billede jacobfedefifi Nybegynder
18. april 2002 - 21:57 #2
Bruger du POST eller GET?
Avatar billede kramerfan Nybegynder
19. april 2002 - 00:12 #3
Jeg bruger POST. Det kan være det er lidt svært at forstå det jeg har skrevet, men problemet er at jeg har et system som virker til en persits-komponent og det er jeg ved at konvertere til en ASP-upload uden komponent.

Jeg har en POST med to forms i, som henholdsvis sender en tekst og et billed. Det er ikke noget problem når der kun skal en tekst ned i DB'en, men når der både skal en tekst og et billed afsted, så har jeg været nødt til at ligge gateway'en til billedet over i en anden fil. Derved mangler jeg de POST data, der er blevet sendt til den første fil.
Hvordan bruger man GET. Er der en mulighed for at bruge den funktion. Jeg kan ikke bruge request,write i den fil hvor billedgateway'en er, da det konflikter med en funktion i den.
Avatar billede excession Nybegynder
19. april 2002 - 00:31 #4
jeg tror måske du kan bruge server.transfer

du henter de data fra formen på den side du vil og så umiddelbart efter bruger du server.transfer "sidenavn.asp"

din side kører altså helt normalt indtil den når server.transfer.. så fortsætter den med at køre den side man henviser til med server.transfer

-- xs
Avatar billede kramerfan Nybegynder
19. april 2002 - 08:25 #5
Kan du give et eksempel med et par koder:
Det lyder meget interessant og nyttigt!!
Avatar billede excession Nybegynder
19. april 2002 - 14:14 #6
følg linket her:

http://www.15seconds.com/issue/010220.htm

den giver nogle eksempler på fordele og ulemper ved server.transfer, samt nogle kode eksempler..

ca. 1/3 ned af siden står der:

Not All Good

Server.Transfer has several advantages over Response.Redirect:

Because it saves a round trip between the server and the browser it's faster and reduces the load on the Web server.
The Response querystring and form collections are preserved during the transfer. As a result, you don't need to worry about reposting form and querystring data to the new page.

Det er den sidste sætning du nok er glad for.. :)

-- xs
Avatar billede excession Nybegynder
21. april 2002 - 15:02 #7
viker det?
Avatar billede kramerfan Nybegynder
21. april 2002 - 18:20 #8
Jeg kigger på det i morgen. Har 30 års fødselsdag i dag!!!
Avatar billede excession Nybegynder
21. april 2002 - 19:04 #9
jamen så tillykke da! :)

-- xs
Avatar billede kramerfan Nybegynder
24. april 2002 - 09:10 #10
Jeg har brugt et hiddenfield istedet for. Der var heller ikke ASP 3.0 på serveren, så vidt jeg ved.

Tak for hjælpen