Avatar billede masterbrew Nybegynder
18. april 2002 - 18:04 Der er 4 kommentarer

NTFS i Slackware

Understøtter Slackware med en 2.4.5-kernel NTFS?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
18. april 2002 - 18:29 #1
ja... det gør den... du skal så bare være opmærksom på, at du skal have compilet driveren ind i kernen...

hent nyeste kernel fra http://www.kernel.org

make mrproper
make xconfig
make dep
make bzImage
make modules
make modules_install

hvis du ikke har grafisk-halløj kørende kan du erstatte make xconfig med make menuconfig
Avatar billede langbein Nybegynder
18. april 2002 - 19:00 #2
Nei, det gjør den vel ikke og ingen Linuxkjerne "understøtter" vel NTFS så vidt meg bekjent. (Eller husker jeg / tar jeg feil ..)
Rett nok det finnes mulighet for å lese NTFS filer men ikke å skrive til filområdet, det blir vel en definisjonssak hva man mener med å "understøtte", men hvis man ikke kan installere programmer og ikke skrive inn filer så synes jeg ikke begrepet "understøtte" er oppfylt.
Det kan være jeg er på "ute på viddene" men mener da å huske at det bare dreier seg om lesemuligheter. ???
Avatar billede thomasledet Nybegynder
18. april 2002 - 19:04 #3
når jeg siger undstøtte, mener jeg læse... ingen gider vel skrive på en ntfs-disk, når man har linux' eget filsystem...

langbein> nej, du tager ikke fejl... ingen kerne understøtter skrive adgang... eller... i hvert fald ikke på win2k/winxp... man kan vist godt skrive på nt4, men det frarådes meget kraftigt...
Avatar billede langbein Nybegynder
19. april 2002 - 19:19 #4
thomasledet -> Takker for oppklaring. Mente å ha "noe i bakhodet". Prøvde å slå etter for å sjekke men fant det ikke.