Avatar billede stenner Nybegynder
18. april 2002 - 12:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Activeform og redirect af browser

Jeg har lavet en activeform i Delphi6 som skal implementeret på en ASP-side. Hvordan får jeg kodet formen til at redirecte browseren som den er i?

Håber på hurtigt svar.
/Stenner
Avatar billede dkn Nybegynder
18. april 2002 - 15:45 #1
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
WebBrowser1.Navigate('http://www.....');
end;
Avatar billede stenner Nybegynder
18. april 2002 - 17:36 #2
Smart nok, men det henviser jo kun Webbrowser1 til en anden side. Ikke den side jeg har sat activeform'en på.
Avatar billede dkn Nybegynder
18. april 2002 - 18:00 #3
nåe du kan da bare sige det er activex
Avatar billede kayb Nybegynder
20. april 2002 - 06:10 #4
Du skal bruge WinINet API her er et eksempel
Dette er dit ActiveEvent i din AvtiveForm.

procedure TyperLinkTest.ActivateEvent(Sender: TObject);
var
  site: IOleClientSite;
  browser: IWebBrowserApp;
  sp: IServiceProvider;
  hr: HResult;
begin
  if FEvents <> nil then FEvents.OnActivate;

  if (ComObject as IOleObject).GetClientSite(site) = S_OK then
  begin
    if site <> nil then
    begin
      hr := site.QueryInterface( IServiceProvider, sp );
      hr := sp.QueryService(  IWebBrowserApp, IWebBrowserApp, browser );
      Label1.Caption := browser.LocationURL;
    end;

Og her er koden der udfører redirect'en :
procedure THyperLinkTest.GotoButtonClick(Sender: TObject);
begin
HLinkNavigateString( ComObject, PWideChar(WideString(URL.Text)) );
end;

Håber du kan bruge det.
Avatar billede stenner Nybegynder
20. april 2002 - 20:36 #5
Kayb >>
Jeg er overbevist om at det er lige præcis det der skal til, men hvad mangler jeg for at kende den type der hedder IWebBrowserApp ?
Den bliver kaldt undeclared identifier. Er det en enkelt tilføjelse til min uses linje?
Avatar billede kayb Nybegynder
21. april 2002 - 08:34 #6
stenner>>
Det må du undskylde, jeg glemte lige at tilføje at du skal importere MicroSofts Internet Control som type library og så tilføje URLMon, ShDocVw_TLB i din USES linie under implementation.
Avatar billede stenner Nybegynder
21. april 2002 - 13:52 #7
Kanon. Nu virker det. Der var lige noget bøvl med din anden hr linje:
  hr := sp.QueryService(  IWebBrowserApp, IWebBrowserApp, browser );
skulle være:
  hr := sp.QueryService( IWebBrowserApp, IID_IWebBrowserApp, browser);
Men nu virker det. Min svendeopgave er reddet, og du får dine veelfortjente point.
Avatar billede kayb Nybegynder
21. april 2002 - 17:55 #8
Det var da godt. :-)