Avatar billede morton Nybegynder
18. april 2002 - 09:55 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Open og close og luk automatisk

Hej Eksperter,

Jeg har et link jeg skal have sendt afsted i en mail. Når folk klikker på mit link mit browservindue åbne med no toolbars. Jeg ved ikke helt hvordan man gør dette.
Jeg regner med at man først skal kalde en slags splash side, som åbner ens egentlige side med no toolbars. Problemet er at denne splashside skal lukke automatisk ned, da den helst ikke skal ses. Alle forslag tages imod med kyshånd.

Håber i kan hurtigt hjælpe!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. april 2002 - 09:58 #1
<a href="#" onclick="window.open('side.html','hej','width=400,height=400')">åbendu</a>

og så på side.html

<body onload="self.close()">

Det er til max 15 point

/Nikolaj
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 10:05 #2
Den udvidede udgave :)

function popup(value) {var x=2000; var y=2000;popwin=window.open('+value+','popup','width=10,height=10,screenX='+x+',screenY='+y+',left='+x+',top='+y+',directories=no,location=no,menubar=no,scrollbars=no,status=no,toolbar=no,resizable=no');target='popup';}

<a href="java script:popup('dinfil.html')">åbendu</a>

og som nikolaj skriver i dennes popupvindue sætter du <body onload="self.close()">

mvh
Brock

x og y placerer dit vinues x og ys position width/height giver sig selv

btw du må ikke have mellemrum i popupvinduet
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 10:05 #3
altså i

('+value+','popup','width=10,height=10,screenX='+x+',screenY='+y+',left='+x+',top='+y+',directories=no,location=no,menubar=no,scrollbars=no,status=no,toolbar=no,resizable=no');target='popup';}

mvh
Brock
Avatar billede morton Nybegynder
18. april 2002 - 10:11 #4
Jeg er i seriøs tidsnød, derfor de høje point :)

Bruger man en <body onload="self.close()"> Spørger browseren om man vil lukke browservinduet ned og det er det jeg gerne ville undgå (jeg kender godt onload="self.close()"> funktionen :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. april 2002 - 10:12 #5
morton - Prøv det af og kommentér så igen....

Når vinduer er åbnet med window.open - Så spørges der ikke.
Avatar billede morton Nybegynder
18. april 2002 - 10:18 #6
Når du klikker på et link fra en mail bliver den vel ikke åbnet med: <a href="#" onclick="window.open('side.html','hej','width=400,height=400')">åbendu</a>
og kan derfor ikke lukkes med <body onload="self.close()"> eller hva'?

M
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. april 2002 - 10:21 #7
Så må du forklare dig noget bedre - Du skrev jo "Når folk klikker på mit link mit browservindue åbne med no toolbars."

Det må betyde at det allerede sker... :))

/Nikolaj
Avatar billede ras2000 Nybegynder
18. april 2002 - 10:22 #8
Hvis du skriver dine mails i html gør den det vel. Men det kan ikke lade sig gøre i rtf eller simpel tekst.
Avatar billede morton Nybegynder
18. april 2002 - 10:26 #9
Sorry nikolajdu, det er gået lidt stærkt da jeg skrev mailen...
Når folk klikker på mit link skal et browservindue åbne med no toolbars menes der.
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 10:29 #10
det er der, du kan bruge function popup
('+value+','popup','width=10,height=10,screenX='+x+',screenY='+y+',left='+x+',top='+y+',
directories=no, ' om man kan adresse prompt er tilstede
location=no, om man kan se hvilken side man er på
menubar=no, om der er menubar i toppen
scrollbars=no, ' om scrollbar er tilstede
status=no, ' om status i bunden er tilstede
toolbar=no, ' om der er toolbar
resizable=no ' om vinduet skal kunne resizes
');target='popup';}
Avatar billede morton Nybegynder
18. april 2002 - 10:33 #11
Hej Brock :)

Unskyld hvis jeg lige spørger dumt.., men hvor indsætter jeg en function popup?

M
Avatar billede ras2000 Nybegynder
18. april 2002 - 10:34 #12
Jamen hvordan skriver du dine mails? Du kan vel bare skrive dine mails i html, så er det jo ligegyldigt om det er et browser-vindue, eller en mail.
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 10:39 #13
<html><head><title>side</title><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript"><!--

function popup(value) {var x=200; var y=200;popwin=window.open('+value+','kate','width=480,height=260,screenX='+x+',screenY='+y+',left='+x+',top='+y+',directories=no,location=no,menubar=no,scrollbars=no,status=no,toolbar=no,resizable=no');target='kate';}

//--></script></head>
<body bgcolor="#FFFFFF" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<br>
<a href="java script:popup('dinfil.html')">åbendu</a>
<br>
</body></html>

mvh
Brock
Avatar billede morton Nybegynder
18. april 2002 - 10:42 #14
Hej Ras,

Jeg har prøvet at sende i html, men linket som jeg har tilknyttet følgende fungerer ikke efter hensigten
java script: window.open('http://www.test.dk/index.asp','','toolbar=no'); void('');
Den åbner 2 browservinduer hvoraf den ene fejler og den anden henter siden.
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. april 2002 - 10:45 #15
Det er de færreste mail-læsere der overhovedet afvikler javascript.

Selvom du har travlt tror jeg det vil være en fordel hvis du bruger den tid der skal til for at forklare klart og præcist hvad det er du prøver at gøre. Så slipper du for at spilde tiden på at læse vores svar der er basert på gætterier om hvad det er du vil.

mvh JakobA
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 10:49 #16
morten - glem mit svar - er lidt træt, så jeg fik fyret en masse svar af, som ikke er løsningen på dit problem.

- sorry

mvh
Brock
Avatar billede morton Nybegynder
18. april 2002 - 10:51 #17
Et styk klart spørgsmål :) Jeg sidder med en online spørgeskemaundersøgelse, som skal sendes ud til x-antal brugere. Linket til dette spørgeskema skal sendes ud til de udvalgte respondenter per mail. Det jeg ønsker er, at når disse respondenter klikker på linket, skal åbnes den første side i mit spørgeskema i et browservindue som har no toolbars...

hjælper det på'ed?
Avatar billede morton Nybegynder
18. april 2002 - 10:52 #18
Det er helt ok brock (jeg skulle også have formuleret mig ordenligt fra starten af)..
Avatar billede brock Nybegynder
18. april 2002 - 10:56 #19
Den eneste sikre måde, da de fleste email-læsere efterhånden ikke afvikler eller har fået slået js funktionen
fra af sikkerhedsmæssige årsager er et link til en hjemmeside (med et pænt billede :) ), som automatisk
åbner et popup vindue med dit spørgeskema

og så igen :0)

der kan du bruge javascriptet (åh nej - nu ævler han om det tåbelige script igen)

med en

<body onload="java script:popup('spørgeskema.html')">

mvh
Brock
Avatar billede morton Nybegynder
20. april 2002 - 10:34 #20
Ok shit - der er lige sket en drastisk ændring, som jeg tror gør spørgsmålet alle 100 point værd.

Det viser sig at alle respondender for tilsendt et unikt link (en nøgle) tsk. nogle idéer....
Det må vist betyde jeg må sende javascriptet med linket.. Hvordan aktiverer man js i sin outlook?
Avatar billede brock Nybegynder
20. april 2002 - 10:37 #21
er alle respondender i en database med unik nøgle ?
Avatar billede morton Nybegynder
20. april 2002 - 17:57 #22
Hej Brock!

Ja
Avatar billede morton Nybegynder
20. april 2002 - 17:58 #23
Det er et program som hedder Inquisite, der laver spørgeskemaet og beregner på brugernes svar
Avatar billede morton Nybegynder
29. august 2002 - 11:27 #24
Jeg fandt aldrig en løsning, men i skal have 1000 tak for jeres indsats!

M
Avatar billede morton Nybegynder
29. august 2002 - 11:27 #25
Point til mig selv... æv