Avatar billede svein Nybegynder
18. april 2002 - 09:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Login

Hej,
jeg har et lille problem.
Jeg har et bruger system der er baseret på "session" med reg, login etc. og det fungerer helt udmærket! Men, nu ønsker jeg at i min valideringsside også skal hente ud "email adressen" til bruger og lægge den over i ny "session" som jeg så vil bruge på min beskyttede sider til at bruger også skal få sin email adresse sat.
Det starter med at bruger indtaster sit brugernavn og password. Resultatet af indtastningen i feltet "Brugernavn" lægges så over i variabel "userid".
Her er så fortsættelsen på scriptet:

      Set Cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      Cn.Open StrConnect
      Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
      Rs.Open "Select * from Entries where Name='" & userid & "'  ",Cn

Nu har jeg så hevet ud brugernavn og ønsker så at hive ud tilhørende Email over i en variabel som jeg så kan bruge i en Session.

Er der nogen der har et bud?

Avatar billede cms Nybegynder
18. april 2002 - 09:10 #1
Session("session_userid") = userid

beskyttet_login.asp:
Brugernavn<br>
<input name="userid" value="<%=session("session_userid")%>">
Avatar billede cms Nybegynder
18. april 2002 - 09:11 #2
er det sådan du mener?
Avatar billede svein Nybegynder
18. april 2002 - 09:16 #3
Hej,
nej det var ikke det! Jeg har ingen problem med at hente brugernavn over i en session da dette angives når bruger taster sit brugernavn i brugernavn feltet.

Problemet er at på samme tid hente ud brugers email adresse fra databasen over i en variabel som jeg så kan benytte i en ekstra session!
Avatar billede mansk Nybegynder
18. april 2002 - 09:39 #4
Set Cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Cn.Open StrConnect
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Rs.Open "Select * from Entries where Name='" & userid & "'  ",Cn
session("email") = rs("email")
session("id") = rs("name")
Avatar billede mansk Nybegynder
18. april 2002 - 09:39 #5
Set Cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Cn.Open StrConnect
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Rs.Open "Select * from Entries where Name='" & userid & "'  ",Cn
session("email") = rs("email")
session("id") = rs("name")
Avatar billede lenn Nybegynder
18. april 2002 - 09:44 #6
strSQL = "SELECT * FROM ENTRIES"&_
WHERE (Name = '" & userid & "')"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
Session("Nr") = RS("beboerID")
Session("email") = RS("email")
Avatar billede svein Nybegynder
18. april 2002 - 09:49 #7
Hej Mansk!
Det var jo såre simpelt, når man bare ved det!!!!

Mange tak!!
Avatar billede svein Nybegynder
18. april 2002 - 09:51 #8
Tak til lenn også! Det virker som om du også har det korrekte svar, men mansk var først, så!!

Eksperten har klaret det igen.