Avatar billede bounty Nybegynder
17. april 2002 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Overklocking af Amd K6-2 450 MhZ???

Hvordan kan jeg gøre dette på en  Compaq Presario 5186??
Der er ikke mulighed for at ændre noget i Bios (Det er en bæ bios tror jeg)

Alle siger  BIOS.. men jeg kan ikke indstille det der skal indstilles..  Jeg fandt så et program, der gjorde at hvis det var en bios med "begrændsninger" så kunne man ændre i de indstillinger der ellers ikke var Synlige.. Men intet omkring Cpu var blandt de nye options.. HVAD KAN JEG GØRE???
Avatar billede geforce3 Praktikant
17. april 2002 - 20:45 #1
Hvis jeg ikke tager helt fejl har du så tænkt dig at overklocke den med vilje, eller har jeg misforstået dit spørgsmål.
Avatar billede bounty Nybegynder
17. april 2002 - 20:54 #2
det er helt rigtigt....
Avatar billede peet-49 Novice
17. april 2002 - 21:42 #3
Du skal på bundkortet-forhøj multiplier og bus.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. april 2002 - 22:04 #4
Der kan bruges programmer til det... det kunne være SOFTfsb! Ellers skal det gøres manuelt på bundkortet ved enten at øge multiplier eller fsb'en.

Men det er MEGET begrænset hvor meget du kan OC en K6-2 CPU - det er nok den dårligste CPU overhovedet at overclocke!
Avatar billede opgaven Nybegynder
17. april 2002 - 22:35 #5
Jeg har sådan computer den er clokket jeg kunne allerhøjest forøe den med 150 MhZ!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
17. april 2002 - 22:46 #6
opgaven:> Har du fået din 450Mhz K6-2 til at køre 600Mhz?? Godt klaret så :-)
Avatar billede opgaven Nybegynder
17. april 2002 - 23:59 #7
Yir
Avatar billede hankey Nybegynder
18. april 2002 - 01:47 #8
Opgaven...
Det vil jeg se før jeg tror det....
hvad for en køling har du brugt osv?
Avatar billede bounty Nybegynder
18. april 2002 - 08:23 #9
Jeg siger takker..  :) jeg vil prøve mig lidt frem..