Avatar billede ncp Nybegynder
17. april 2002 - 16:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!

Denne kode (som er del af noget større):
If ($mode == 'add') {

$text = 'Svin';
$VarePris = '100';
$VareBruttoVaegt = '2';

echo $ordre_id;

mysql_query("INSERT INTO t_ordrelinie (OrdreNr, OrdrelinieAntal, OrdrelinieVarenr, OrdrelinieText, OrdreliniePris, OrdrelinieStatus, OrdrelinieVaegt, UpDateTime) VALUES ('$ordre_id', '1', '$VareNr', '$text', '$VarePris', '0', $VareBruttoVaegt, $now)") or die("Unable to connect to SQL server. Reason: ".mysql_error());
}

Giver denne fejl:
Unable to connect to SQL server. Reason: You have an error in your SQL syntax near ' 'Svin', 100, 0, 2, '2002-04-17 16:28:15')' at line 1

$oder_id er lig: 2291

hvad er galt ???
Avatar billede rvj Nybegynder
17. april 2002 - 16:36 #1
alle de steder hvor du indsætter tal skal du vist nok undlade at skrive ' uden om. Det er kun til tekst.
Avatar billede ncp Nybegynder
17. april 2002 - 16:41 #2
ja, men hvilke er tekst og hvilke er tal ?
Avatar billede rvj Nybegynder
17. april 2002 - 16:49 #3
jeg går ud fra at $ordre_id, 1, $VareNr, $VarePris, 0 og måske $VareBruttoVaegt er tal... og så må resten vel være tekst. Men det tror jeg at du burde vide best selv, om det er en variable med en intrger eller en string.
Avatar billede ncp Nybegynder
17. april 2002 - 16:50 #4
har ikke selv lavet det...
Avatar billede rvj Nybegynder
17. april 2002 - 16:55 #5
du kan prøve at printe hele strengen ud og se hvor der er tal med ' udeom (f.eks. '100') og så fjern ', det kunne også være en god ide hvis du kunne kigge i mysql og se om de felter er defineret som int eller varchar, for hvis de er defineret som varchar så kan jeg ikke lige se nogen fejl.
Avatar billede rvj Nybegynder
17. april 2002 - 16:56 #6
du kan også prøve at indsætte den her kode og se om det virker.
mysql_query("INSERT INTO t_ordrelinie (OrdreNr, OrdrelinieAntal, OrdrelinieVarenr, OrdrelinieText, OrdreliniePris, OrdrelinieStatus, OrdrelinieVaegt, UpDateTime) VALUES ($ordre_id, 1, $VareNr, '$text', $VarePris, 0, $VareBruttoVaegt, '$now')") or die("Unable to connect to SQL server. Reason: ".mysql_error());
}
Avatar billede ncp Nybegynder
17. april 2002 - 17:00 #7
virkede ikke...
Avatar billede rvj Nybegynder
17. april 2002 - 17:07 #8
Har du checket din mysql database, og set om det passer sammen (altså INT til tal og VARCHAR til tekst)?

og prøvet at skrive strengen ud, og checke at alle de forskellige variabler indeholder de rigtige data'er?

og det er lidt mærkeligt fordi at din fejl besk. har ikke ' om tallene men det har den kode som du viser.................
Avatar billede ncp Nybegynder
17. april 2002 - 19:07 #9
ja, jeg synes også det er mærkeligt... men sådan reagere den...
Avatar billede rvj Nybegynder
18. april 2002 - 08:08 #10
prøv evt. også at fjerne ' ved
$VarePris = '100';
$VareBruttoVaegt = '2';
....
Ellers er jeg ved at løbe tør for idér... :(
Avatar billede ncp Nybegynder
08. juli 2002 - 14:52 #11
lukker