Avatar billede sbarnney Nybegynder
17. april 2002 - 09:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

function (Replace(isNAN)||(value=0))

funktionen ser således ud:

function checkForm(){
    if ((isNaN(document.ubf.k12.value))||(document.ubf.k12.value.length <= 0)){
            alert('Følgende skal overholdes:\nFeltet må ikke være tom.\nDer må kun bruges tal.'); //12
            document.ubf.k12.focus();
            return false;
        }
        else
        {
        return true;
    }

I mit text felt (k12) bruger jeg komma tal, hvilket jeg vil fortsætte med. Men i min validering vil jeg rette "," til "." idet javascript ikke vil med ",".

Jeg tænkte på at bruge replace().

MVH S.Barnney
Avatar billede mrr Nybegynder
17. april 2002 - 10:33 #1
function checkForm() {

    var isValid = true;

    if (document.ubf.k12.value == '' || !isAmount(document.ubf.k12.value)) {
        isValid = false;
        document.ubf.k12.focus();
        alert("Følgende skal overholdes\nFeltet må ikke være tom.nDer må kun bruges tal."); /* 12 */
    }

    return isValid;
}

function isAmount(str) {

    var str = str.replace( /\,/g, "." );
    var tal = parseFloat(str);

    return ('' + tal == str);
}
Avatar billede sbarnney Nybegynder
17. april 2002 - 11:50 #2
i og med at jeg bruger komma dicimaler kan jeg ikke validere feltet før komma er rettet til punktum. Hvilket dit script vel egenligt gør omvendt.
Først rettes komma til punktum, hvorefter der valideres.

Stig
Avatar billede mrr Nybegynder
17. april 2002 - 11:59 #3
str.replace(/,/g,".") , erstatter kommaer med punktum...