Avatar billede tonkin Nybegynder
25. juni 2000 - 17:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

INSERT INTO

Hvad går der galt her ?????
Basen har en PK som hedder ID (Der er IKKE autonummerering), mit lorte script vil bare ikke virke !!!

Er der nogen der kan lure den ... eller finde på noget andet ???

---

strSQL = "INSERT INTO ecard VALUES(" & intID & "," & Now() & ",'asd','asd','asd','asd',1,'qweqweqweqwe');"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("/db.mdb")

Conn.Execute (strSQL)

Set rs = conn.Execute(strSQL)

conn.Close
Set conn = nothing
---

Tonkin
Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. juni 2000 - 17:29 #1
Det er fordi du ikke angiver, hvor det skal sætes ind :)

fx.

INSERT INTO Tabel (felt1, felt2) VALUES (værdi1, værdi2)
Avatar billede tonkin Nybegynder
25. juni 2000 - 17:39 #2
Nej ... det er ikke derfor
Serveren skriver:
---
error 'ASP 0115'
Unexpected error

/script/log.asp.asp

A trappable error occurred in an external object. The script cannot continue running.

Server object error 'ASP 0115 : 8000ffff'

Unexpected error

/script/log.asp, line 94

A trappable error occurred in an external object. The script cannot continue running.
Avatar billede tonkin Nybegynder
25. juni 2000 - 17:40 #3
/script/log.asp.asp = /script/log.asp

Sorry !!!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. juni 2000 - 17:41 #4
så skriv lige linierne 80-100
Avatar billede tonkin Nybegynder
25. juni 2000 - 17:46 #5
Ikke her :(
Der er en masse følsomme data, som jeg ikke vil råbe ud her !!!

Jeg ser problemet i at der ikke er nogen autonummerering (Jeg vil selv bestemme mit ID)!!! - og serverne vil ikke acceptere rs.addnew og det fatter jeg bare ikke !!!

Har du et andet forslag ???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. juni 2000 - 17:47 #6
nej - for det er det, der er problemet ;)
Avatar billede tonkin Nybegynder
25. juni 2000 - 17:49 #7
Hvad er problemet ???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. juni 2000 - 18:00 #8
som jeg allerede HAR SKREVET

du angiver ikke HVOR det skal sættes ind
Avatar billede tonkin Nybegynder
25. juni 2000 - 18:06 #9
Du tager fejl !!!

Deter ikke der fejlen ligger.
Der kommer jo heller ingen sql fejl, men der imod denne her satan "A trappable error " - hvad det så end er ?????

HJJÆÆÆLLLLPPPP
Avatar billede tonkin Nybegynder
25. juni 2000 - 18:30 #10
Nu har jeg skiftet server - og det hjalp en del !!!

Nu får jeg bar fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The changes you requested to the table were not successful because they would create duplicate values in the index, primary key, or relationship. Change the data in the field or fields that contain duplicate data, remove the index, or redefine the index to permit duplicate entries and try again.

(Mit ID ER unikt - det er jeg sikker på, der bliver også skrevet til Basen men alligevel crasher den med denne besked)

Hvad siger du til det ????
Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. juni 2000 - 21:52 #11
Du skal, i det felt, hvor der kommer dubletter ændre feltet til at det GERNE må indeholde dubletter ... så skulle det gerne virke (dog ikke smart med et id'felt)
Avatar billede centauri Nybegynder
26. juni 2000 - 08:40 #12
Prøv med [] om de felter den skal sætte det ind i, det er ihverfald de problemer veg har haft med at det ikke virke med at indsætte data i nogle felter.

INSERT INTO Tabel ([felt1], [felt2]) VALUES (værdi1, værdi2)
Avatar billede tonkin Nybegynder
27. juni 2000 - 21:12 #13
Det er faktisk ingen af delene der er problemet ... Det viser sig at der ikke var de rigtige access drivere (Access2000) på serveren.

Grunden til at den ikke ville acceptere en PK i basen var fordi der blev skrevet TO gange med samme post:

Conn.Execute (strSQL)

Set rs = conn.Execute(strSQL)

RET Dumt ...
Ingen af jer fandt dog fejlen før mig ... så vi lukker for svar !!!

Er det i orden med jer ???
Avatar billede tonkin Nybegynder
27. juni 2000 - 21:14 #14
Ka' selv !!!
Avatar billede lcc Nybegynder
27. juni 2000 - 21:50 #15
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg ville ikke selv tage alle point selvom jeg ikke fik et svar der løste mit problem 100%. Jeg ville da give point eller nogle af dem til de bedste svar jeg havde fået på mit spørgsmål. Der er jo folk der har været flinke og haft ulejligheden ved at ville hjælpe en. Bare min mening hehe.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
27. juni 2000 - 23:23 #16
Det syntes jeg også, men ville ikke brokke mig ...
Avatar billede tonkin Nybegynder
28. juni 2000 - 15:11 #17
Hør drenge ... det er ikke fordi i ikke må få pointene, jeg har sgu masser af dem.
Men der var jo ingen af jer der fandt nogle af fejlene.

En af blev ved med et eller andet Insert Into (Tabel)(Attrubuter) Value (Værdier) - og det var jo HELT forkert !!!

Men sig hvad i mener så finder vi jo nok ud af det :)

(Kan man lukke et spg uden at acceptere et svar ???)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. juni 2000 - 19:14 #18
Nej - det kan man ikke

Det er OVERHOVEDET ikke forkert!!!

INSERT INTO Tabel (Felt1, Felt2, Felt3) VALUES ('" & Værdi1 & "','" & Værdi2 & "','" & Værdi3 & "')

Dette er en FIN og UDEMÆRKET SQL sætning, som virker som den skal (har self' ikke testet den ovenstående)