Avatar billede cyigen Nybegynder
25. juni 2000 - 16:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Programering!!

Hej alle.

Jeg er nu blevet meget god til at programere i ASP !!!
Nu vil jeg gærne lære at programere i et andet sprog.
Hvad synes i jeg skal i gang med??
Jeg har tænkt på at det ikke skal være internet sprog da ASP, HTML, Java Script og CSS er nok!!

Jeg har også tænkt på at det skal være nogle programmer som skal kunne køre under WINDOWS da det er det system som bliver brugt mest i verden!
Jeg vil meget gærne lære C/C++ men jeg har hørt at det er et sprog til DOS programmer og er meget svært at lære!!

Hvad synes i jeg skal begynde at lære??

Skriv også nogle links ned om det programering i kommer med
Avatar billede cyigen Nybegynder
25. juni 2000 - 16:50 #1
.......
Og husk at skrive nogle links / eller bare navnet til de filer som jeg behøver for at programere de sprog som i vil skrive!!

/CeY
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
25. juni 2000 - 17:06 #2
Hvorfor oprette sådan et spørgsmål under VB ??

Anyway, C++ er IKKE kun til DOS, det er svært at lære, men du kan finde mange GRATIS compilere...

Visual Basic er ret nemt og også grafisk...

Delphi er også ret nemt og grafisk...

Både VB og Delphi koster (dvs. Delphi kan downloades i version 5 - trial fra www.borland.com eller www.inprise.com, mens Delphi 3 er frigivet og findes på en del ældre cdrommer fra div. computer blade)
Avatar billede super_g Nybegynder
26. juni 2000 - 00:52 #3
Kan man ikke mest i C++ ??? Eller er det bare noget jeg er blevet bildt ind?
Og ja, VB er ret nemt.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. juni 2000 - 11:46 #4
Jeg vil nok mene at C++ er det sværeste og MEST omfattende programmeringssprog.
Delphi på en stær anden plads som et nemt og også MEGET omfattende.
Og VB der kan bruges til meget og er utroligt nemt at lære!
Avatar billede shj Nybegynder
06. juli 2000 - 08:19 #5
At vælge dialekt og platform afhænger også meget af de ønsker man har til et evt. nyt program. Også hvilken metode man ønsker at programmere efter. Jeg vil sige at hvis man ønsker at lære objektorienteret udvikling er det en virkelig god ide at vælge c++. Fordi c++ er ægte objektorienteret. syntax og tegnsætning minder meget /er almindelig c. og mange andre udviklingssprog er udviklet med udgangspunkt i disse. Se f .eks på syntaxen i java, kan man c++ er det rimelig hurtigt at lære java men jeg er ikke sikker på at det er så nemt den anden vej rundt.

c++ er også windows programmering, men du må nok forvente at det første år går med at lave almindelige dos exe filer. Windows programmering i c++ er IKKE nemt. Selvom der findes ret gode produkter til det. f.eks MS visual c++, Borland c++ builder.

Hvis jeg var dig vil jeg gå igang med at lære visual basic. Evt starte på fjernundervisning "se www.fuga.dk" her kommer man de fleste aspekter igennem. db adgang, classes "objekter" events, etc... og man kan ret hurtigt opnå viden til at udvikle egne produkter med egen installations wizards o.s.v..

held og lykke

Simon.

ps.. dette indlæg er også til debat sikkert ikke alle er enige med mig
Avatar billede th Nybegynder
06. juli 2000 - 15:01 #6
tigerdyr >> Kender du også en side hvor man kan downloade Delphi 3?
Avatar billede vbmojo Nybegynder
08. juli 2000 - 21:49 #7
mht VB så kan du altid gå ind på en af de mange VB sites rundt omkring, og lære lidt tips og tricks.
http://www.planet-source-code.com/vb
http://www.vbwire.com
osv osv

På vbwire er der et link til vbchat som er fortrinlig. Prøv det !

Og rigtig god fornøjelse :-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. juli 2000 - 11:40 #8
>> th, nej desværre.... men gå en tur på biblioteket og kig på Alt Om Data mv., på nogle af deres forside cdrommer har det været lagt på.
Avatar billede th Nybegynder
09. juli 2000 - 15:05 #9
Det prøver jeg.
Avatar billede cktarget Nybegynder
20. juli 2000 - 12:16 #10
Jeg har selv lært Java først, og dernæst C++, jeg synes svaret til dette spørgsmål må være at, du skal lære Java først da dette er et meget anvendt sprog. Sproget bruges både til nettet, men også til alm applications udvikling.
Det er fuldstændigt at windows programmering med C++, er ***** svært, det er knap så svært i Java.
Så forslaget er sæt dig med en god editor, og download java compiler samt java byte code fortolkeren, fra http://java.sun.com
og start med et par små dos programmer, og gå dernæst direkte til windows programmering. Når du kan det rå kode kan du gå videre med et grafisk brugerværktøj, såsom j++ fra Microsoft(ikke gratis), eller JBuilder fra Borland(3.0 er gratis, mens nyere versioner ikke er).
Fordelene ved Java, er ligeledes at der fra sun's hjemmeside findes et ganske stort udvalg af dokumentation.