Avatar billede yilmas Nybegynder
16. april 2002 - 10:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdater en listebox

Jeg har en knap "Next" og jeg har en listebox "KundeListe". Jeg skal skrive noget VBA kode som opdatere Min listebox når jeg klikker på Knappen. er der nogen der kan vise mig koden?

Lige nu ser min funkion sådan ud:

Private Sub Next_Click()

  If Me.Next = True Then

    Me.?????????

  End If

End sub
Avatar billede proaccess Nybegynder
16. april 2002 - 11:00 #1
Me.KundeListe.ReQuery
Avatar billede yilmas Nybegynder
16. april 2002 - 11:19 #2
Proaccess: min liste er en post bagud, Hvordan får jeg den til opdatere i takt med at jeg finder næste post??
Avatar billede yilmas Nybegynder
16. april 2002 - 11:19 #3
Altså ved brug af Me.KundeListe.ReQuery
Avatar billede yilmas Nybegynder
16. april 2002 - 11:20 #4
Er det ikke noget med at man kan bruger BeforUpdate og afterUpdate??
Avatar billede yilmas Nybegynder
16. april 2002 - 11:40 #5
Kan desvære ikke bruge Me.KundeListe.ReQuery.

Når jeg klikker på Next, så henter den en ny post, som bliver vist i nogle felter, og i min liste bruger jeg så data fra felterne (Bruges i Kundeliste´s RækkeKilde)

Dette er hvad jeg bruger i kundeliste's RækkeKilde:

SELECT [SL02].[SL01001],  [SL02].[SL01002],  [SL02].[SL01003],  [SL02].[SL01005],  [SL02].[SL01011],  [SL02].[SL01050],  [SL02].[SL01051] FROM [SL02] WHERE left([SL02].[SL01002], 2)  = Left([kundenavn], 2) AND  left([SL02].[SL01003], 3)  = Left([Adr1], 3) AND  left([SL02].[SL01005], 4)  = Left([Adr3], 4) AND  [SL02].[SL01001]<>[Debitornr];

Som du kan se bruger jeg de felter som bliver opdateret af Next.

Håber du forstår
Avatar billede proaccess Nybegynder
16. april 2002 - 11:46 #6
Du er jo nødt til at gemme dine data i tabellerne, før end at din liste kan hente disse igen...

Alternativt må du selv administrere listen... via list.AddItem og list.RemoveItem, så står du selv for elementerne på listen, og de er derfor uafhængige af data i tabellerne.

Jeg har ikke tid til at gå yderligere i dybden denne gang, og trækker derfor mit oprindelige svar tilbage...
Avatar billede yilmas Nybegynder
16. april 2002 - 11:46 #7
okay jeg har fundet ud af det, mit problem var at jeg havde sat Me.KundeListe.Requery før  DoCmd.GoToRecord , , acNext
Selvfølgelig!!!

    DoCmd.GoToRecord , , acNext
    Me.KundeListe.Requery

og ikke

    Me.KundeListe.Requery
    DoCmd.GoToRecord , , acNext

Sådan skal det altså se ud :o)...

Tak for hjælpen!!