Avatar billede remo007 Nybegynder
15. april 2002 - 13:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ordre-bekræftelse i word

Kan man lavet en så ordre får sit specifikke nummer...
Er der en funktion i Word der går ind og giver hvert dokument eget nummer så jeg senere kan søge på nummeret evt.? Men det må jo indebære mere samarbejde med Access?
Avatar billede rdc Nybegynder
15. april 2002 - 13:54 #1
Det kan du ikke, men det kommer an på hvilket version af word du har.
Avatar billede remo007 Nybegynder
15. april 2002 - 13:57 #2
word 2000, arbejder jeg med
Avatar billede rvm Nybegynder
15. april 2002 - 14:00 #3
Du kan gemme nummeret i en tekstfil på c-drevet og så via VBA kode indsætte nummeret i f.eks. filnavnet på din ordre-bekræftelse, når du gemmr den - og så derefter lægge et nummer til i teksfilen og gemme den.
Avatar billede rvm Nybegynder
15. april 2002 - 14:48 #4
Her er et kodeeksempel:

Sub AutoOpen() 'AutoNew hvis det er i en skabelon

Open "c:\test.txt" For Input As 1
Line Input #1, Svar
Close 1

Svar = Svar + 1

Open "c:\test.txt" For Output As #1
Print #1, Svar
Close #1

ActiveDocument.SaveAs "c:\" & Svar & ".doc"

End Sub
Avatar billede remo007 Nybegynder
15. april 2002 - 15:01 #5
jeg takker
Avatar billede astride Nybegynder
15. april 2002 - 15:03 #6
Jeg havde nu forestillet mig at det måtte kunne gøres på en simpel måde, i stil med autodato, er der ideer om det? At man skal kunne kalde nummeret senere er optional og ikke tvingende nødvendigt.
Avatar billede benson Nybegynder
15. april 2002 - 15:12 #7
Hmm ! Det kunne være at du kunne bruge feltet "revisionsnummer"

Den tæller én op for hver gang du gemmer et dokument!

MVH Benson
Avatar billede rvm Nybegynder
15. april 2002 - 15:13 #8
Erstat ActiveDocument.SaveAs "c:\" & Svar & ".doc" med
ActiveDocument.SaveAs "c:\" & Time & ".doc"

Så får du et unikt filnavn, men ikke med et fortløbende nummer
Avatar billede rvm Nybegynder
15. april 2002 - 15:16 #9
->astride: Du er meget velkommen til at oprette et spørgsmål *S*
->benson: En ordrebekræftelse skal helst laves via en skabelon, så man ikke risikerer at overskrive "gamle" ordrer - derfor kan du ikke gemme noget i dokumentet/skabelonen og heller ikke bruge revisonsnummer