Avatar billede rou Nybegynder
15. april 2002 - 13:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Binær streaming af dokumenter

Hej alle,

Jeg arbejder på et extranet for en kunde, og af sikkerhedsårsager har vi besluttet at streame alle dokumenter til brugerne, istedet for at linke direkte.

Mit problem er så, at en del af disse brugere, ikke kan downloade eller se vores dokumenter.
De fleste har rapporteret at de får en filstørrelse på 0, når de forsøger.
Det er det samme, om de forsøger at åbne filerne direkte, eller ved at downloade dem til deres pc først.

Brugerne som oplever dette, har ikke problemer på andre sites.

Er der nogen som har lidt indsigt i dette, evt. erfaringer?

Her er den relevante del af min Download.asp fil
<%
Const adTypeBinary = 1
Dim objStream, strFileType, ContentType
Set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
objStream.Open
objStream.Type = adTypeBinary
objStream.LoadFromFile Server.MapPath(strFilePath & strFileName)
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; filename=" &
strFileName
Response.AddHeader "Content-Length", strFileSize
Response.ContentType = ContentType
Response.BinaryWrite(objStream.Read)
Response.Flush

objStream.Close
Set objStream = Nothing
%>

I de fleste tilfælde, vil dokumenternes ContentType være enten "application/msword" eller "application/pdf".

På forhånd tak!
Avatar billede rou Nybegynder
15. april 2002 - 16:05 #1
Hov, der er desuden et ekstra lille symptom, jeg havde glemt.
Dette oplever alle brugere, uanset hvor og hvordan de henter filerne.

Ved klik på filen får man den sædvanlige request, hvor man kan vælge at åbne filen direkte, eller hente den ned på sin maskine.
Vælger man at åbne den, får man den samme request igen. Men anden gang virker det fint.
Dette sker ikke ved Download.

- Rou
Avatar billede rou Nybegynder
17. april 2002 - 08:10 #2
Ingen svar, og jeg løste det selv. Jeg lukker.