Avatar billede gg Praktikant
15. april 2002 - 11:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Validering at tekstfelter

Har 4 tekstfelter: hvordan laver jeg validering på disse felter ?. felterne kan indeholde integers og decimaltal
Avatar billede gg Praktikant
15. april 2002 - 11:48 #1
intergers = tal f.eks. 10, 20 30 osv.
Avatar billede dcoder Nybegynder
15. april 2002 - 11:54 #2
<form onSubmit="return(validate(this))">

Og så en JS funktion

function validate(form) {
  if (isNaN(form.felt1)) {
    alert("Forkert værdi") ;
    return false
  }

  return true ;
}

Det var godt nok kun et felt, men alle de andre kan valideres på samme måde :) Ved ikke lige om den så godkender decimaltal, men det kan da afprøves :)
Avatar billede dcoder Nybegynder
15. april 2002 - 11:54 #3
if (isNaN(form.felt1.value)) {

UPS :)
Avatar billede thomaz Nybegynder
15. april 2002 - 11:57 #4
Min Sumbit/Beregn knap ser sådamn ud, kan jeg godt kalde 2 Functions ??

<input type="button" value="Beregn" name="Beregn" onClick = "sum()">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
Avatar billede dcoder Nybegynder
15. april 2002 - 11:59 #5
<input type="button" value="Beregn" name="Beregn" onClick = "sum() ; sum2()">
Avatar billede thomaz Nybegynder
15. april 2002 - 12:06 #6
hvad betyder if(isNaN) ??
Avatar billede dcoder Nybegynder
15. april 2002 - 12:07 #7
is Not a Number :)
Avatar billede thomaz Nybegynder
15. april 2002 - 12:14 #8
Kan ikke få det til at virke. Hvad gør jeg Forkert. Hvofor er det egentlig man bruger <form>  Jeg har ikke andet end problemer når jeg bruger <form>
Håber ikke det er for meget jeg spøger om. Kan da godt poste flere point

<html>
<head>
<base href="file:///C:/Documents%20and%20Settings/tw/contigo.htm">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 2</title>
</head>

<body>

Højde i  cm&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="text" name="HoejdeTryksagFelt" onChange="udregn()" size="20"><br>

Bredde i cm&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="text" name="BreddeTryksagFelt"onChange="udregn()" size="20"><br>

Indhold(antal sider)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="text" name="AntalSider"onChange="udregn()"size="20"><br>

Indhold(tryksagens vægt)&nbsp;&nbsp; <input type="text" name="TryksagensVaegt"onChange ="udregn()"size="20"><br>
<p></p>

<input type="button" value="Beregn" name="Beregn" onClick = "validering(); sum()">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="button" value="Slet" name="Slet"onClick = "sletFelter()">

<p>&nbsp;Papirets vægt</p>
<p><input type="text" name="SumpapiretsVaegt" size="20"></p>

<script language = "JavaScript">

    function udregn()
    {
            tal1 = HoejdeTryksagFelt.value *1;
            tal2 = BreddeTryksagFelt.value *1;
            tal3 = AntalSider.value * 1;
            tal4 = TryksagensVaegt.value * 1;
            TotalVaegt = (tal4)/(((tal2*tal1)/10000)*(tal3/2))
            TotalVaegt = TotalVaegt.toFixed(2);
    }
    function sum()
    {
        SumpapiretsVaegt.value = TotalVaegt;
    }
    function validering()
    {

    }
    function sletFelter()
    {
        HoejdeTryksagFelt.innerText ="";
        BreddeTryksagFelt.innerText = "";
        AntalSider.value = "";
        TryksagensVaegt.value = "";
        SumpapiretsVaegt.value ="";
    }

</script>
</body>

</html>
Avatar billede dcoder Nybegynder
15. april 2002 - 12:26 #9
30 p skulle være tilstrækkeligt... Ingen grund til at forhøje

Men hvorfor er det jeg netop ser at der er to forskellige brugernavne som spørger i denne tråd? Vil blot påpege at det ikke er tilladt at have mere end en bruger her på eksperten.
Avatar billede gg Praktikant
15. april 2002 - 12:32 #10
du har ganske ret dcoder. for lang tid siden havde jeg et brugernavn, men så kunne jeg ikke huske mit password øv øv. så oprettet jeg en ny bruger. Og så cirka et halvt år efter fandt jeg kodeordet igen. Så det er altså ikke for at snyde. Lukker lige den ene account, så er det vist rigtigt det hele :-)
Avatar billede gg Praktikant
15. april 2002 - 12:36 #11
decoder: så er har jeg kun 1 konto. Den er er lige blevet lukket: Håber jeg stadigvæk kan få lidt hjælp :-)
Avatar billede lequet Nybegynder
15. april 2002 - 13:18 #12
Helt i orden, DCoder er også lige afmeldt, se venligts min profil inden du tror jeg også forsøger at snyde :) Det er sgu en underlig ting det her...

Desværre er jeg lidt lost på nuværende tidspunkt hvad angår dit problem, jeg vil se om jeg kan finde svaret senere når jeg er mere vågen, med mindre andre er kommet til inden da :)
Avatar billede gg Praktikant
15. april 2002 - 16:17 #13
lukker spm: