Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 18:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt? (php og MySQL)

Denne kode returnerer en fejl når der indtastes noget i boksen:

<?
if ($tekst_soeg){
$db = mysql_connect("host", "navn", "pass");
mysql_select_db("databasen", $db);
$foresp = mysql_query("SELECT navn, url FROM links WHERE navn LIKE '%$tekst_soeg%'");
echo mysql_num_rows($foresp) . " forekomst(er) fundet<BR><BR>";
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "<B>$data[0]</B><BR>";
echo "<a href=$data[1]>Link</a><BR><BR>";
}
}else{
?>
<FORM method post action=<? echo $php_self;?>>
<input type=TEXT NAME=tekst_soeg><BR>
<input type=submit value="søg">
</form>
<?
}
?>

Jeg har indtastet de rigtige pass oplysninger, og oprettet tabellen, men den siger der er fejl på disse 2 linier:
echo mysql_num_rows($foresp) . " forekomst(er) //een linie -> fundet<BR><BR>";
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in d:\web\host\soeg.php on line 14
forekomst(er) fundet

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in d:\web\host\wwwroot\soeg.php on line 15

Nogen der har en idé om hvad der er galt?
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 18:58 #1
Hmm, den censurerer backslashes...
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
14. april 2002 - 18:58 #2
hvileken linie er nr 15?
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 18:59 #3
Dem jeg ahr sagt der er noget i vejen med lidt længere oppe...

[15]while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
14. april 2002 - 19:01 #4
det lyder som om at det som du søger efter enten ikke findes i databasen eller at den ikke søger rigtig....
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
14. april 2002 - 19:02 #5
kan du gå ind i php my admin og taste den der query ind med variablerne erstattet med text og få output?
Avatar billede razor Nybegynder
14. april 2002 - 19:04 #6
Prøv, i linie 13, at skrive:
$foresp = mysql_query("SELECT navn, url FROM links WHERE navn LIKE '%$tekst_soeg%'") or die(mysql_error());

For at få en lidt mere udførlig fejlmeddelse.
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 19:09 #7
Dvs. det der ikke burde virke? Jeg rodede lige lidt med det og indsatte en ORDER BY id DESC ting, og det der, og så virker det..mærkeligt! Men pointene er dine!
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 19:10 #8
hvis du svarer...! :)
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
14. april 2002 - 19:14 #9
razor? eller
Avatar billede razor Nybegynder
14. april 2002 - 19:31 #10
ehem :) - ikke dig iceman ? :)