Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 17:27 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Inkludere php script med SSI

Hey,

Jeg har en fil med endelsen php, som indeholder en boks lavet i html, en if og else sætning, det virker fint for sig selv (som blabla.php) men hvis det inkluderes i .shtml vises det helt forkert og virker ikke. også hvis jeg bruger <!---exec cgi="blabla.php"--->. Hvordan får jeg det hele til at blive vist og kørt korrekt?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
14. april 2002 - 17:29 #1
brug php's include ..

include("filnavn.php");
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
14. april 2002 - 17:30 #2
du kan læse lidt om den her .. ;-)
http://www.php.net/manual/en/function.include.php
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 17:30 #3
Kan jeg bruge det i .shtml?
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 17:31 #4
Nej - vel?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
14. april 2002 - 17:33 #5
nej .. kun i en PHP fil ..

men ellers ville jeg mene at du skal bruge <!-- #include file="filnavn.php" -->
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. april 2002 - 17:34 #6
Du spørger om hvordan du får det at blive vist og kørt korrekt - er det også et krav at det skal være i SSI eller er include() brugbar?
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 17:35 #7
Ja, det er det jeg gør, men det virker ikke, jeg ved ikke om det er fordi der også er html i, eller den bare ikke kan finde ud af at tolke det.
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 17:35 #8
Det er det. Det har jeg også forsøgt at gøre rimeligt klart i spm'et.
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 17:36 #9
Skal være SSI
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. april 2002 - 17:41 #10
Når en browser eller en anden server beder om en .php fil bliver den fil først sendt igennem php fortolkeren dr så udfører evt php script, inkluderer andre filer med include('filnavn') og fortolker dem også, osv

men en SSI include
<!-- #include file="filnavn.php" -->
bliver håndteret af serveren, og det er en ren "teksten i den fil skal kopieres ind der" kommando. hvis der står php kode i filen bliver den blot kopieret med.

mvh JakobA
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 17:47 #11
Jeps, det tænkte jeg nok, det var derfor jeg prøvede med den exec ting, som bruges i flere eksempler blot med .asp. Men nu tog jeg minijensen1s svar og brugte php's include i den side der, det er jeg ikke helt tilfreds med, men hvis det er det bedste alternativ må jeg vel bruge det.
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 17:56 #12
så 50/50
Avatar billede berg Nybegynder
14. april 2002 - 17:57 #13
ups
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
14. april 2002 - 18:06 #14
takker :-)