Avatar billede karen30 Nybegynder
14. april 2002 - 14:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP og Apache

Kan man køre ASP på en apache server - og hvis ja - hvordan?
Avatar billede dkn Nybegynder
14. april 2002 - 14:35 #1
nej!! Apache understøtter kun SSI, CGI og PHP
Avatar billede qspi-virker-ikke Nybegynder
14. april 2002 - 14:36 #2
Det kan man godt, men det er ikke en optimal løsning!
Avatar billede karen30 Nybegynder
14. april 2002 - 14:39 #3
ok......hvordan?
Avatar billede qspi-virker-ikke Nybegynder
14. april 2002 - 14:40 #4
Ved ikke hvordan... :( Jeg ved kun at det ikke fungere så godt, men muligheden er der...

Prøv at søge efter "chili ASP" jeg mener nok a det hedder chili asp
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. april 2002 - 17:31 #5
http://www.chilisoft.com/ <- her er chiliasp

asp på apache er dyrt og kan bestemt ikke anbefales... ønsker du af mystiske årsager at bruge asp, så er den eneste gode løsning at bruge microsofts egne servere...

asp som de fleste kender det, er bygget over VBA, en script-afart at Visual Basic... Visual Basic og VBA er kommercielle produkter og fåes derfor ikke til andre systemer en microsofts egne...

men hvad er der nu også galt med
http://www.perl.com
http://www.activestate.com (perl til win32)
http://www.php.net

og alt det andet gratis lir?
Avatar billede karen30 Nybegynder
15. april 2002 - 21:51 #6
der er ikke noget galt..........det er blot fordi jeg er ved at lave en opg hvor vi både har asp og php sider - og det havde været fedt at kunne køre hele websiden på en og samme gang - thats all
Avatar billede thomasledet Nybegynder
16. april 2002 - 00:44 #7
oh ok... asp kan en masse lir med ActiveX og andre smarte ting, men det er det hele... nogle folk, jeg kender, der rent faktisk har erfaring med det, siger at det slet ikke er så slemt... til gengæld har det jo en stor negativ side, der hedder at det er pænt dyrt at poste penge i en advanced server tingest, for at kunne hoste skidtet... og når man lige har været ude at investere i maskineri, er det lækkert at fx linux og freebsd ikek koster noget... desuden kan man sgu gøre det samme med perl/php/java/whatever som man kan med asp... og ingen af disse dejlige sager koster en krone...