Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 12:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆÆLP!

Hey jeg er total i vildrede. Fatter simpelthen ikke hvad der sker her:

$conn = mysql_connect("localhost", "root", "");
mysql_select_db("db");
echo "Fejl:<br>";
if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email = '$email'")) > 0) {
echo "Du er blevet genkendt af systemet og kan derfor ikke oprette en ny bruger<br><br>Hvis du har glemt dit password tryk her<br><br><a href='java script:history.back()'>Tilbage</a>";
}
if(!$email){
echo "Husk at indtaste: E-mail<br><br><a href='java script:history.back()'>Tilbage</a>";
}
if(!$navn){
echo "Husk at udfylde: Dit navn<br><br><a href='java script:history.back()'>Tilbage</a>";
}
if(!$spillenavn){
echo "Husk at udfylde: Dit alias/spillenavn<br><br><a href='java script:history.back()'>Tilbage</a>";
}
if($alder >= 70){
echo "Din alder er forkert<br><br><a href='java script:history.back()'>Tilbage</a>";
}
if(!$kode){
echo "Husk at udfylde: Personlig kode<br><br><a href='java script:history.back()'>Tilbage</a>";
}
if(!$betingelser){
echo "De skal være indforstået med vores <a href='?vis=betingelser'>betingelser/regler</a><br><br><a href='java script:history.back()'>Tilbage</a>";
}
if($kode != $kode2){
echo "De to koder er ikke identiske<br><br><a href='java script:history.back()'>Tilbage</a>";
}
else {

Det er meningen at den tjekker nogle felter igennem, men det virker ikke helt. Hvis jeg fx. bare trykker "submit" hvor ALLE felter er tomme så kommer den med en masse fejl, men gemmer data i min mysql database alligevel :( why?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2002 - 12:21 #1
Din else er jo kun på den allersidste if - ikke ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2002 - 12:23 #2
Du skal

if (...) {
  ...
} else if ( ... ) [
  ...
} else {
  print "Jorden bliver invaderet af Marsmænd";
}
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 12:23 #3
tror jeg har rettet det? skrev "else if" ved "if($kode != $kode2){"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2002 - 12:25 #4
Og du skal have else if på alle - undtagen den første, naturligvis
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 12:25 #5
if (...) {
  ...
} else if ( ... ) [
  ...
} else {
  print "Jorden bliver invaderet af Marsmænd";
}

Synes bare da jeg brugte den der var nogle ting som den ikke tjekkede for! bl.a hvis det foran var rigtigt
Avatar billede beldring Nybegynder
14. april 2002 - 12:27 #6
den første skal have if, de ¨resten skal have else if, og den sidste skal have else
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 12:27 #7
Nu prøvede jeg igen at gøre det....og da jeg udfyldte ALT undtagen alder fx. så skrev den success alligevel
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2002 - 12:32 #8
her du så

else if(!$kode){
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. april 2002 - 13:28 #9
if (!empty($varnavn)) mener jeg er et bedre test end if(!$varnavn)
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. april 2002 - 13:29 #10
BTW: Hvorfor er en alder>70 forkert?
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 15:21 #11
Grunden til det, er fordi jeg tror ikke folk over 70 år spiller computerspil :)
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
14. april 2002 - 15:24 #12
Fejlen var jo som sagt af erikjacobsen elseif = else if :)

Tror jeg sover i dag... Men altså hvordan ville i lave en som tjekker efter om feltet indeholder @ i e-mail?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2002 - 15:51 #13
if (!ereg("@",$emailadresse)) {
  ....fejl
} ...
Avatar billede nokiaguy Nybegynder
15. april 2002 - 22:00 #14
.