Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 18:17 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Scrollbar?

Gø'aften eksperter!

Jeg ville gerne vide lidt mere om scrollbars

- hvor kan man hente dem?
- kan man selv lave dem?
- hvordan sætter man dem ind?

/EazyE
www.breakdance.jaha.dk
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 18:21 #1
1: søg efter stylesheets
2: Ja, med javascript enten på hver enkelt side eller som et stylesheet:)
3: Det svar fik du i 2eren:)
Avatar billede radio-tv Nybegynder
13. april 2002 - 18:22 #2
Her er en atikkel der beskriver/viser hvordan du ændre farve i scroll baren.
http://activedeveloper.dk/locator.asp?guid=001000000232
Avatar billede radio-tv Nybegynder
13. april 2002 - 18:25 #3
Prøv at søg på iframe og ilayer her på eksperten, der vil dukke en masse svar frem omkring lige netop det.
ilayer og iframe, gør det at du kan indsætte scrollbars rundt omkring på siden, som en side på siden.

Ellers har du mulighed for at bygge de side op med rammer, hvor der også er scrollbars.
Avatar billede francke Nybegynder
13. april 2002 - 18:26 #4
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 18:27 #5
Du kan se resultatet på det jeg snakker om på disse 2 sider:
www.12day.dk
www.12night.dk
De er lige lavet og uploadet.
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 18:28 #6
Nej sorry,. de er ikke med scrollbars endnu;)
Jeg har kun lige lavet det, der styrer linksene;)
Kig evt. senere:)
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2002 - 18:36 #7
Se under "Diverse/Scrollbar" på www.backside.dk
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2002 - 18:37 #8
Sorry, det var "Diverse/Scrollfarve"
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 18:39 #9
Så er de med scrollbars:)

Dette ligger i et stylesheet, som jeg på alle mine sider har en lille henvisningskode til i min <HEAD>
Avatar billede francke Nybegynder
13. april 2002 - 18:41 #10
backside> Hvad med at lave området lidt højere så man ikke skal scrolle der også!!  :=)
Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 18:53 #11
francke> hvad så lige med en registreringskode til mig??? ;)
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 18:57 #12
Altså jeg forstår ikke, i vil have ham til at bruge et program, når det at lave det i et stylesheet tager måske 5 min og bare kan genbruges:)
Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 19:05 #13
Jeg bruger Iframe på en hjemmeside, hvordan kan jeg ligge et stylesheet på hele siden, så scrollbar i alle frames+iframes bliver den samme, lige nu har jeg lagt det i <head> men kun på index.htm og ikke i mine iframes!!!
Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 19:09 #14
mit style ser således ud:
<style>
BODY{scrollbar-base-color: #FF9900;}
</style>
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2002 - 20:16 #15
Så ligger du bare den her i en .css fil:
body.1 {
scrollbar-face-color: #000000;
scrollbar-highlight-color: #000000;
scrollbar-3dlight-color: #000000;
scrollbar-darkshadow-color: #000000;
scrollbar-shadow-color: #000000;
scrollbar-arrow-color: #000000;
scrollbar-track-color: #000000;}

I alle dine filer smider du denne her imellem <HEAD> og </HEAD>:
<LINK REL="StyleSheet" HREF=style.css TYPE="text/css" >
hvor style.css er det du nu vælger at kalde din .css fil.

I BODY fortæller du hvad der skal ske med denne her: <body class="1">
"1" er fordi jeg valgte at kalde den body.1 {scrollbar-face-color: #000000;....osv. i css filen

Er det forståeligt?
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 20:23 #16
Eazye: Du skal gøre det påm ALLE siderne, ellers er det jo klart, det ikke funger overalt;)Lad os sige, du har en side, der hedder main.htm denne side er så stor, så man skal scrolle.....men den er jo bare grå, hvis det ikker indexfilen;)
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 20:24 #17
Du burde have det oppe at køre for længst, det er slet ikke så svært....hvad er det du ikke forstår i det?
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2002 - 20:27 #18
simonia>> Nej det er ikke svært, hvis man kan det.  ;)
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 20:29 #19
Da ikke når man får serveret på det fad hvor der skal stå hvad*G*
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2002 - 20:35 #20
Nej, men jeg kender det fra mig selv. Har problemet med php.
Får smidt det hele i hovedet men det fiser bare ikke ind i min gamle hjerne uanset hvordan det bliver serveret for mig.  *G*
Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 21:29 #21
jeg har forstået det.. og dette forlængst, det havde jeg allerede da jeg prøvede det der scroll thingy designer..! jeg vill bare gerne vide om man kunne lægge <style> halløjet ind i head på forsiden, og så alle iframes får samme style
Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 21:30 #22
det hele er langt på siden www.breakdance.jaha.dk
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2002 - 21:40 #23
Nej, du kan ikke ligge det ind kun på index siden.
Det skal ind på alle sider enten med css filen eller hele stylen.
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 22:25 #24
Ok:) da dyu var så tavs, troede jeg, du sad og grublede over det endnu:)
Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 23:10 #25
hehe, nej jeg er ved at lave layoutet på www.breakdance.jaha.dk om, som i kan se på siden, er der intet der er færdigt endnu, kun designet.!
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 23:12 #26
*DOH* 3en masse reklamer i bunden af forsiden*GGGG*
Eller ser det rigtigt nice ud:)
Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 23:12 #27
ja jeg ved det, jeg skal lige have lavet det om, eller er det ok?
Avatar billede simonia Nybegynder
13. april 2002 - 23:14 #28
nej det er ok, de er neutrale og fine små str. dernede:)
Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 23:18 #29
godt!
Avatar billede backside Nybegynder
13. april 2002 - 23:34 #30
Ser ganske fint ud.  ;)
Avatar billede eazye Nybegynder
13. april 2002 - 23:58 #31
det er lavet lidt om nu på forsiden, nu fylder de lidt mindre. Men tak alligevel, fordi i gad give feedack :)