Avatar billede flemmingb Nybegynder
20. juni 1999 - 16:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC dør ved 2. opkald - hvorfor?

Første gang jeg går på nettet fungerer det uden problemer (bortset fra at der går utrolig lang tid med at kontrollere password). Men hvis jeg så logger ud, og logger på igen, uden at PC''en har været slukket, dør den totalt og aldeles midt under indlæsningen af den første side. Alt+ctrl+del kan i første omgang få billedet væk, og en dialogbox kommer frem og fortæller at programmet ikke svarer. Når man klikker kommer man tilbage til den døde web-side, og nu er der intet der virker, kun afbryderknappen.
Jeg har windows98, Internet explorer, faxModem 56kbps, der dog er stillet til en lavere hastighed, da den ellers har meget besvær med at logge på.
Kan nogen give en god forklaring?
Og e.v.t. forklare hvorfor den er 2 - 3 min om at logge på (kontrollere password), når min gamle PC med et 28.8 modem kun var 4 sekunder om det?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 1999 - 17:03 #1
start med at gå ind i kontrolpanel, netværk, fjerne TCP/IP, genstarte, tilføje det igen, genstarte og så se om problemet stadig er der...

ellers så prøv i første omgang at køre win98 installationen igen, oven på den gamle win98, hvis det ikke virker, så omdøb win98 mappen og læg alting ind på ny....
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
23. juni 1999 - 20:53 #2
Et andet forslag : Find en opdateret driver til dit modem !
Undersøg evt. også om din udbyder understøtter dit modem og at du bruger det rigtige nummer !

En ominstallation burde ikke være nødvendig !!!
Avatar billede flemmingb Nybegynder
24. juni 1999 - 00:37 #3
Den vil ikke acceptere at jeg fjerner TCP/IP uden at jeg i stedet vælger NetBEUI eller IPX/SPX compatible, og så vil den slet ikke logge på.
Min TCP/IP står i øvrigt indstillet til:
Servertildelt IP adresse
Angiv navn på adresseserver:
Primær DNS 193.162.153.164
Sekundær DNS 193.162.146.9
RESTEN 0
OG: Brug standardgateway på fjernnetværk
Lyder det fornuftigt?
For mig er det sort snak.
Mit modem er kun to måneder gammelt, så softwaren burde vel være rimeligt opdateret.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. juni 1999 - 01:22 #4
flemmingb>> du skal fjerne dem alle sammen, genstarte, tilføje dem, genstarte og SÅ skal du logge på...

du kan ikke logge på uden TCP IP
Avatar billede joker73arb Nybegynder
02. juli 1999 - 15:26 #5
flemmingb>>
Gør det cyberesben anbefaler. Derudover skal du fjerne alle andre protokoller (udover TCP/IP) fra din egenskaber af netværk!! Den lange log-on tid kan reduceres betydelig, hvis du fjerner det flueben der ligeledes er uden for LOGON TO NETWORK, under disse egenskaber...

Joker
Avatar billede flemmingb Nybegynder
03. juli 1999 - 00:10 #6
Jeg har fjernet fluebenet fra LOGON TO NETWORK, og det har gjort det hurtigere at logge på, så det er fint. Men jeg forstår ikke hvorfor.
Men TCP IP kan jeg ikke fjerne. Jeg kan ikke gå ud af dialogboxen uden at en af dem er klikket af. Den siger "pling" hvis jeg prøver.