Avatar billede enggaard Nybegynder
12. april 2002 - 17:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

overfør variabel fra en ide til en anden

Hej, jeg sidder og roder med noget PHP på et nyt (for mig) webhotel. Jeg har gjort dette masser af gange på andre servere.

Altså når man laver følgende:

www.min-side.php?min-var=1234

så har man værdien 1234 i variablen $min-var

Problemer er bare at det er den ikke på det nye webhotel. Så er det jeg mener at have læst et sted for længe siden at PHP har ligesom ASP et par funktioner der kan hente dem.

-- ASP --------
request.querystring("min-var")  (hvis variablen sendes via url'en)
request.form("min-anden-var")  (hvis variablen senden fra en <form ...>)

Er der tilsvarende funktioner i PHP? Eller er der nogen der har andre foreslag til hvad der kan være galt?

Jeg har som sagt gjort dette 1000 gange på en anden server uden probs.

PS: og nej,  jeg kan ikke bare flytte det til den server hvor det virker.  Desværre :(
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. april 2002 - 17:22 #1
prøv med et variabelnavn uden minustegn i. det er ikke et lovligt navn.

mvh JakobA
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. april 2002 - 17:23 #2
hmmm ...
kan du ikke bare:

<?
echo $min-var;
?>

??
Avatar billede masterbrew Nybegynder
12. april 2002 - 17:24 #3
prøv at kigge lidt på sessions på php.net
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. april 2002 - 17:24 #4
jakoba -> må man virkelig ikke bruge bundestreg i variabel navne?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. april 2002 - 17:29 #5
minus er en aritmetisk operator til at trække tal fra hinanden:

  $a = 5;
  $b = 4;
  echo ($a-$b);

Er det da tilladt i ASP?
Avatar billede enggaard Nybegynder
12. april 2002 - 18:15 #6
Jakoba>>
Der er ikke - i min variabel, den viste er bare et eksembel. Kunne lige så gost bare have kaldt den $whatever

gizmo>>
<?
  echo $min-var;
?>
Det er lige præsis det jeg gør. Og det der ikke virker. Værdien der bliver overført fra url'en bliver ikke "lagt" ned i variablen i php-koden.

Glem nu det minustegn. Spørgsmålet er hvor bliver den værdi af som bliver sendt med url eller fra et <form ...> element.

Det gizmo foreslår er den måde jeg altid har gjort det på. Og det er det jegikke kan få til at virke.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. april 2002 - 18:16 #7
enggaard -> så er det sikkert noget med serveren, for det virker fint nok alle andre steder.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. april 2002 - 18:23 #8
Enig. det skal søreme virke. Brok dig til udbyderen.
Avatar billede enggaard Nybegynder
12. april 2002 - 18:25 #9
Har jeg sandelig også tænkt mig.

Nåede det bare ikke inden jeg kom hjem fra mit "rigtige" arbejde :/

Men ellers tak for hjælpen :)