Avatar billede masterbrew Nybegynder
12. april 2002 - 16:52 Der er 3 kommentarer

Brug af WinSock

Jeg er ved at implantere en ny protokol, og vil derfor bruge winsock til at chekke nogle få ting med, så at det skal se sådan ud:

... load orginal winsock

... chekke nogle "småting"

... hvis ikke noget interessant bruge orginal winsock

Kan det lade sig gøre?

Avatar billede stoney Nybegynder
12. april 2002 - 17:05 #1
Kan du ikke beskrive dit spm. lidt mere detaljeret ?

Stoney
Avatar billede masterbrew Nybegynder
12. april 2002 - 17:21 #2
Jeg har et program, som jeg har mistet sourcen til, og da der er kommet en ny protokol til programmet, kan jeg ikke implantere den, da jeg ikke har sourcen..
Okai...

Derfor vil jeg have winsock til at chekke for specielle data der ryger ud gennem winsock, og i visse tilfælde ændre den data til det rigtig mht. ændringer i protokollen...

I stedet for at skrive hele winsock op fra bunden igen, vil jeg omdøbe den "gamle" winsock og lave en ny, som først chekker indputtet, og hvis det ikke ahr relation til ændringerne i protokollen, loades bare den gamle winsock og alt foresætter som normalt..

Det behøver ikke være brugervenligt, da det bare er ety forsøg på min workstation
Avatar billede doc404 Novice
13. april 2002 - 03:02 #3
Du er ved at rode dig ud i noget skidt...

Du kan ikke "bare" checke og så loade den ene eller den anden wsock.

Enten skal du lave en winsock replacement der håndterer "dit problem" og kalder videre til den originale winsock eller også skal du bruge winsock layered services som kan "fange" dit forskellige kald - som f.eks. bliver brugt af forskellige firewalls.

Du skal også lige tænke på at hvis du laver en wsock replacement - så er det også den der bliver kaldt når f.eks. IE og et hav af andre programmer skal bruge IP protokollen. Men hvis du virkelig vil så kig her

http://www.vijaymukhi.com/vmis/wspy.htm

Godt nok C, men en replacement....

Men alt i alt,er det *helt sikkert* hurtigere at gen-kode dit oprindelige program