Avatar billede mus_med_kaffe Nybegynder
12. april 2002 - 12:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ISO fil

Hej.

Jeg har downloadet en .ISO fil, jeg fik så af vide at jeg skulle brænde filen ned på en CD, det har jeg også gjort, men nu vil jeg gerne gøre så jeg kan boote på CDen, hvordan gør jeg det?

Hilsen Mig.
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 12:57 #1
Boote fra CD-en?? Er det en Windows-CD??
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
12. april 2002 - 12:58 #2
det vælger du i din BIOS. (jeg ved ikke lige hvordan din BIOS ser ud, men led og du skal finde) et sted står der start sekvens eller noget lignende, hvor der normal står A, C, CD-rom (hvis din maskine da understøtter CD-rom-boot). Dette ændrer du så bare til der står CD-rom først.
Avatar billede mus_med_kaffe Nybegynder
12. april 2002 - 13:02 #3
Viperrine : Linux CD.
cryptoknight : Det har jeg gjort, den starter også CD-ROM drevet først, men den "bruger" bare ikke CD-ROMen.
Avatar billede Slater Ekspert
12. april 2002 - 13:05 #4
Jeg mener at Windows og Linux bruger noget hardware halløj på deres CD'er, så de booter fra dem ligemeget om du har set det i BIOS'en. Dette kan du selvfølgelig ikke brænde ned.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2002 - 13:13 #5
Selvfølgelig kan du brænde den så den er bootbar - men KUN hvis isoen er lavet så man kan boote fra den :)
Avatar billede phr34k Nybegynder
12. april 2002 - 13:23 #6
Nero Burning Rom

"Filer > Brænd Billede > Vælg så ISO filen.
Avatar billede mus_med_kaffe Nybegynder
12. april 2002 - 13:43 #7
Phr34k : Takker, det virkede =)
Avatar billede phr34k Nybegynder
12. april 2002 - 14:03 #8
np