Avatar billede denfedekat Nybegynder
11. april 2002 - 22:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Link i Jmail

Hej
Hvordan lavar man et hyberlink i en Jmail.Body sætning?
Jeg har forsøgt dette, men det virker ikke rigtig:
JMail.Body= JMail.Body + "<a href="mailto:Support@MitWeb.dk">"Support@MitWeb.dk"</a>"
Nogen forslag?
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. april 2002 - 23:13 #1
JMail.Body= JMail.Body + "Besøg www.mitwebsted.dk"

Mere skal der ikke til :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. april 2002 - 23:16 #2
Eller rettere:

JMail.Body= JMail.Body + "support@MitWeb.dk"
Avatar billede denfedekat Nybegynder
11. april 2002 - 23:17 #3
Ja, det virker fint med henvisninger til www, jeg har en længere oppe i scriptet, men hvis det er til en mail, så bliver det ikke til link.
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. april 2002 - 23:20 #4
Jeg har lavet en Anbefal-siden ting, du kan selv tilpasse den. Og her bliver links aktive i mails:

<% if request.form("mod_mail")>"" then
mod_navn=request.form("mod_navn")
mod_mail=request.form("mod_mail")
dit_navn=request.form("dit_navn")

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "mail.dit_domæne.dk"
JMail.sender = "din@email.dk"
JMail.subject = "Indsæt emne her"
JMail.AddRecipient mod_mail
JMail.AddRecipientBCC "din@email.dk"
JMail.Body = "Hej " & mod_navn & "!" & vbCrLf & vbCrLf
JMail.Body = JMail.Body + "Din tekst her!" & vbCrLf & vbCrLf
JMail.Body = JMail.Body + "Og her!" & vbCrLf & vbCrLf
JMail.Body = JMail.Body + "Og her!" & Chr(13)& Chr(10) & Chr(13)& Chr(10) & Chr(13)& Chr(10)
JMail.Body = JMail.Body + "Med venlig hilsen" & Chr(13)& Chr(10) & Chr(13)& Chr(10) & dit_navn
JMail.Priority = 3
JMail.Execute

response.redirect("tak.asp")
else
%>

<form action="/anbefal/default.asp" method="POST">
  <table cellpadding="6" cellspacing="0" border="0" class="tekst11" width="100%">
    <tr>
      <td><span class="overskrift17">OVERSKRIFT</span>
        <p>Mere tekst:</p>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type="text" value="Modtagers navn" name="mod_navn" style="background-color: #ffff99;" SIZE="22" id="input" onfocus="java script:mod_navn.value=''"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type="text" value="Modtagers e-mail" name="mod_mail" style="background-color: #ffff99;" SIZE="22" id="input" onfocus="java script:mod_mail.value=''"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type="text" value="Dit eget navn" name="dit_navn" style="background-color: #ffff99;" SIZE="22" id="input" onfocus="java script:dit_navn.value=''"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type="submit" value="Send" id="input"></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%end if%>
Avatar billede denfedekat Nybegynder
11. april 2002 - 23:25 #5
Ja, det ligner stort set det jeg har, men du har heller ikke link til en email i body sektionen eller har du?
Den jeg har i JMail.sender virker fint, det er body sektionen der driller
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. april 2002 - 23:28 #6
Jo, jeg har links i BODY:

JMail.Body = "Hej " & mod_navn & "!" & vbCrLf & vbCrLf
JMail.Body = JMail.Body + "Din tekst her!" & vbCrLf & vbCrLf

=

JMail.Body = "Hej " & mod_navn & "!" & vbCrLf & vbCrLf
JMail.Body = JMail.Body + "Du skulle tage at besøge www.minside.dk" & vbCrLf & vbCrLf

Når modtageren får mailen, er www.minside.dk blevet et aktivt link.
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. april 2002 - 23:29 #7
Prøv at sætte mit eksempel op i et dokument og send dig selv en mail. Det virker :o)
Avatar billede denfedekat Nybegynder
11. april 2002 - 23:29 #8
Ja, det virker også fint på min med www men ikke hvis det er mailadresse, så bliver den ikke aktiv.
Avatar billede denfedekat Nybegynder
11. april 2002 - 23:32 #9
prøv lige hvis du gider at ændre henvisningen til www til en email, og se om det virker i din...
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. april 2002 - 23:37 #10
Ok, jeg er i fuld gang :o) Du har ret i, at mail-adresser ikke bliver aktive, kigger lige på det...
Avatar billede denfedekat Nybegynder
11. april 2002 - 23:41 #11
Det vil bare være kanon hvis du kan dreje den, for jeg har efterhånden brugt et par timer på det...
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. april 2002 - 23:47 #12
JMail.Body = JMail.Body + "mailto:support@mitwebsted.dk"

Så virker det :o) Der kommer til at stå mailto:support@mitwebsted.dk i mailen, men linket er aktivt, og det virker :o)
Avatar billede denfedekat Nybegynder
11. april 2002 - 23:50 #13
Okay
det er da bedre end det jeg havde før - takker
Avatar billede steen_hansen Forsker
11. april 2002 - 23:51 #14
Det var så lidt. :o) Finder jeg ud af en metode til at fjerne mailto, så lægger jeg lige en besked.