Avatar billede ravencmp Novice
11. april 2002 - 19:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med DLL og med SystemTray

Hej

Jeg har WinXP Pro engelsk vers. installeret på min maskine og har et par for mig at se ret umulige problemer:

1) Hvis jeg kører QFECHECK.EXE fortæller den mig at der er en INVALID DLL i 'Upd960125a OLE 32 Update' ved navn COMPOBJ.DLL de andre to filer i denne update er OLE32.DLL og OLETHK32.DLL, jeg har forgæves forsøgt på www.microsoft.com/technet og div. andre steder at finde en løsning på dette problem men uden resultat.

2) Hver gang maskinen starter i WinXP starter den som den skal alle filerne som skal startes i baggrunden (Antivirus og den slags) men den "glemmer" at loade dem i SystemTray dvs nogle af programmerne er godt nok loaded men kan dog ikke benyttes.

Er der nogen derude som har en løsning ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. april 2002 - 20:35 #1
har den kørt normalt

hvor har du qfecheck.exe fra?
Avatar billede ravencmp Novice
11. april 2002 - 20:41 #2
1) Ja, den har kørt normalt og nej jeg ved ikke hvad der er som har forårsaget at den ikke længere vil som jeg vil måske det har noget med den mgl DLL at gøre ? hvem ved ?

2) Qfecheck.exe er en del af Windows, et såkaldt "skjult" tool som kan findes i det directory hvor du har installeret Windows XP (fx c:\windows eller c:\winnt)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. april 2002 - 20:56 #3
hmm, qfecheck.exe findes ikke på min XP, jeg ved jeg brugte den i Win2k, nå pyt med det..

har du prøvet at gå i Start/Run og skrive sfc /scannow?

kommandoen gennemgår dine systemfiler og erstatter korrupte eller manglende filer, du skal have din CD i drevet inden du starter!
Avatar billede kapla Nybegynder
11. april 2002 - 22:05 #4
Avatar billede karlslund Nybegynder
12. april 2002 - 01:21 #5
Er det ikke SFC.EXE du har kørt??
Avatar billede ravencmp Novice
12. april 2002 - 22:12 #6
jeg har både kørt SFC /SCANNOW og QFECHECK og den der site er jo til win95 ikke winxp
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. april 2002 - 22:18 #7
og det hjalp så ikke med sfc /scannow!

Har du prøvet med en Repair?
Avatar billede ravencmp Novice
13. april 2002 - 17:03 #8
du mener sfc /repair ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. april 2002 - 18:03 #9
nej, hvis du skal lave en repair må du boote på CD'en, du skal springe første tilbud om repair med diskette i konsolmode, fortsætte med installationen, du får så mulighed for enten at installere en nyt system ELLER lave en Repair ved at du trykker på R, husk at have CD-nøglen klar og fortsæt til Repair er færdig.

Alle dine indstillinger bliver som de hele tiden har være, dvs. du skal ikke installere programmer igen.
Avatar billede ravencmp Novice
14. april 2002 - 21:09 #10
tak for hjælpen
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 21:34 #11
Selvak for pointene!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. april 2002 - 21:35 #12
Selvak=Selvtak even ;o)