Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 18:28 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

kan ikke logge på min database udefra :(

Hejsa!
Er er helt ny i mySQL, men det er lykkedes mig at installere db'en på min windows maskine. Jeg fik lavet en gæstebog i PHP og den virker også fint indtil der var nogen fra en anden maskine der skulle prøve, de får en fejl, men den virker godt nok på min med localhost, mit spørgsmål lyder, hvor skal jeg ændre så den på en eller anden måde kan få fat i min DB gennem min ip adresse..
Håber I forstår hvad jeg mener..
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 18:30 #1
hvordan lyder fejlen?
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 18:37 #2
der kommer bare en almindelig fejl medd. med fejl i linie 53. Der er ikke noget med at man et eller andet sted skal ændre host fra localhost til sin ipadrese?
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 18:43 #3
i mysql, er der en database som hedder mysql der skal du give den anden computer rettigheder. jeg mener at det er i tabellen user og db. user skal have: host, user, password etc. og db skal have host, db, user etc.
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 18:48 #4
ok men hvordan gør man det??
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 18:50 #5
lige en anden ting først, er det ved mysql_connect den fejler?
det lyder lidt mærkeligt fordi at andre computere skulle også have ret til at bruge den så længe at de bruger din hjemmeside.
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 18:54 #6
det er på din php gæstebog den fejler ikke?
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 18:58 #7
jeg det ved jeg faktisk ikke for den virker jeg når jeg gør det, men en af mine venner kunne ikke skrive i den hjemme fra ham, men du kan prøve at se fejlen på http://hades.dyndns.dk under menuen hadez...
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 19:06 #8
virker mærkeligt! ved dine mysql functioner er der så sat en die function? sådan her f.eks.
mysql_connect("server" etc. etc.) or die(mysql_error());
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 19:13 #9
else {
    @mysql_connect($MySQLserver, $MySQLusername, $MySQLpassword);
    $NumRows = @mysql_num_rows(@mysql_db_query($MySQLdatabase, "SELECT * FROM $MySQLtable"));
    if (empty($StartingPoint)) {
        $StartingPoint=0;
    }
    $Result = @mysql_db_query($MySQLdatabase, "SELECT * FROM $MySQLtable ORDER BY ID DESC limit $StartingPoint, $MaxNumOnPages");
    $Pages=intval($NumRows/$MaxNumOnPages);
    if ($NumRows%$MaxNumOnPages) {
        $Pages++;
    }
    $PagesSource = "<h5><div align=\"center\">$Msg[Page] [";
    for ($i=1;$i<=$Pages;$i++) {
        $NewStartingPoint=$MaxNumOnPages*($i-1);
        if ($StartingPoint==$NewStartingPoint) {
            $PagesSource = $PagesSource." &nbsp; $i &nbsp; \n";
        }
        else {
            $PagesSource = $PagesSource."<a href=\"?StartingPoint=$NewStartingPoint&m=$m\">$i</a>\n";
        }
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 19:14 #10
det var det du mente ikke
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 19:16 #11
men jeg ændre det i min *.inc fil

    $MySQLserver = "80.63.49.3";
        $MySQLusername = "";
    $MySQLpassword = "";
    $MySQLdatabase = "Guestbook";
    $MySQLtable = "Guestbook";
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 19:17 #12
og det er når jeg skriver localhost og ikke min IP at det virker hos mig..
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 19:20 #13
jo, det der @ foran alle dine mysql funktioner gør at den ikke skriver nogen fejl meddelse ud, derfor skal du selv udskrive dem. f.eks sådan her:
@mysql_connect($MySQLserver, $MySQLusername, $MySQLpassword) or die(mysql_error());
så burte der komme en fejl meddelse. (det er nok en god ide hvis du gør det ved alle dine mysql funktioner.)
Avatar billede morten_s Nybegynder
11. april 2002 - 19:27 #14
Et godt test værktøj finder du her ganske gratis

www.mysqlfront.de

med det kan du logge på udefra, vedligeholde users, se dine data, oprette tabeller m.m. et must for en hver der bruger mysql
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 19:30 #15
:) det kunne jeg nok også bruge!
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 19:43 #16
hades >> undskyld jeg havde ikke set dine 2 sidste svar. nå du skriver din ip går du så igennem en firewall eller noget andet? Det kan godt tænkes at når du skriver din WAN ip at din firewall/router ikke ved hvor den skal sende pakkerne hen(altså til hvilken computer på dit LAN)?
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 19:46 #17
ja det troede jeg også først, men jeg har disabled den(firewallen).. så det burde ikke være den og jeg har ingen router mere :(
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 19:52 #18
det virker jo.... hvad var der galt?
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 20:00 #19
ok jeg rettede lidt på den, men fik af vide at det stadig ikke virkede
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 20:01 #20
jeg kan se at du har lagt en fin lille besked :) Gider du se om den virker igen nu.. Nu har jeg slået firewallen til
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 20:05 #21
nope, desværre den virker ikke. du skal nok åbne port 3306 i din firewall.
Avatar billede rvj Nybegynder
11. april 2002 - 20:07 #22
det virker nu.
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 20:12 #23
Gider du prøve en gang til, nu skulle firewallen være iorden... Men man ved jo aldrig..
Avatar billede hades Praktikant
11. april 2002 - 21:15 #24
Jeg takker for hjælpen