Avatar billede cotus Nybegynder
11. april 2002 - 16:24 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Subdomæner

Er der ikke noget med, at man kan selv lave subdomæner med PHP? Eller er det bare mig, der husker forkert?

/cotus
Avatar billede equal Nybegynder
11. april 2002 - 16:34 #1
For at lave et subdomæne, skal du f.eks have domænet www.DOMÆNE.dk med webhotel.
Så når du f.eks vil lave subdomænet: www.chat.DOMÆNE.dk
Så laver du en mappe i dit webhotel som så skal hedde "chat" og der laver du en "index.html" hvor den så skal redigeres til den side den skal vise.
Håber du forstår =)

mvh. Equal
Avatar billede jemt Nybegynder
11. april 2002 - 16:38 #2
Det jeg umidlbart tror du står og mangler er dette:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Subdomain system</title>
</head>

<body>

<?
if ($HTTP_HOST == "domain.dk" ||
    $HTTP_HOST == "www.domain.dk")    {
    echo('<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;url=http://users.cybercity.dk/~fjd15956/">');
    }

elseif    ($HTTP_HOST == "chat.domain.dk" ||
        $HTTP_HOST == "www.chat.domain.dk")    {
    echo('<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;url=http://www.jubii.dk">');
    }

else    {
    include('forside.html');
    }
?>

</body>

</html>
--------------------------------------------------------

Der hvor der står "forside.html" er den side du bliver sendt til, hvis en besøgende evt. taster www.sfjdkfljsd.domain.dk
Avatar billede equal Nybegynder
11. april 2002 - 16:39 #3
Når er det scriptet du vil have?
Troede bare du ville vide hvordan man gør =)
Avatar billede jemt Nybegynder
11. april 2002 - 16:39 #4
Jeg vil næste gætte på, at du selv kan oversku det - men hvis ikke, så sig endelig til :o)