Avatar billede johnschmidt Nybegynder
11. april 2002 - 15:55 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan stopper man snyd med CS???

Jeg har spillet en del CS på både JG og BT. Det siges at der er en masse der snyder, men hvordan opdager man det??

Jeg han en computer, som jeg ikke går på nettet med, ti bl.a. at spille one-player mode mod bots. Her prøvede jeg at installere det der OGC, for at se hvordan det virkede.

Ud fra hvad jeg kunne se så gir den en en masse ekstra oplysninger..

Man kan da umulig se på en at han snyder med dette program. Jeg troede det var sådan noget med at folk rendte rundt i luften og løb gennem væge..det er da til at se..

Der sår i en fil at man skal ligge programmet på en anden partition, men kan fx servere ikke gennemskue det??

..Jeg fatter faktisk ikke hvorfor folk gider bruge det. Det der gør CS sjovt er jo netop at man IKKE ved hvor folk er, og om man løber ind i udmundingen på 4 AK-47 når man løber rundt om hjørnet...

Er der ikke nogen der kan fortælle lidt om hvordan serversikkerheden er rundt om kring ...og lad nu være med at fortælle hvordan man "snyder" serveren - det er jeg ikke interesseret i - og vil ikke interesseret i at der er flere idioter der skal vide det..
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
11. april 2002 - 15:58 #1
Når du logger ind på en server kan det være at der er et program som scanner C:\ for diverse snyd
Avatar billede rasborg Nybegynder
11. april 2002 - 16:04 #2
Hvis du virkelig vil snyderne til livs. SÅ er det her du skal hen på counter-strike.dk, eller counter-strike.net, og så under download kan du eller har i hvertfald kunne hente nogle programmer, der virkelig booter folk der snyder, med scanner og checker..

/robin hood
Avatar billede dmcn Praktikant
11. april 2002 - 16:07 #3
Man kan lure OGC på mange måder. F.eks. sigter OGC automatisk for dig, så laver en spiller det ene headshot efter det andet, og hopper han rundt samtidig, så er det et temmelig godt tegn. Hvis personen samtidig skyder folk gennem væggene (og igen laver headshots) så er den 100%. Desværre har mange lært at spille med OGC, så det ikke kan ses - og nogen af funktionerne med OGC kan slet ikke spottes. Eks. minimerer det også rekylet på et våben, og ændrer sigtet ved AWM, og her står vi jo helt af.
Man lærer at spotte folk - jeg er selv admin på iGAMING-serverne, og vi har faktisk fået antallet af snydere ret kraftigt ned. Vi kører med CSGuard-anticheat, der scanner brugerens HD når han joiner, og samtidig tjekker for forkerte vars osv. under spil. Opdages der noget forkert, så bannes brugerens WonID med det samme. Samtidig har vi en masse admins, der netop er der for at spotte snydere og ekspedere dem ud.

Forhåbentlig bliver det bedre med CS 1.4.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. april 2002 - 16:18 #4
Det er overhovedet ikke sjovt at spille CS mere. Folk spiller KONSTANT og man har ikke en eneste chance.. Hvis man laver en fejl bliver man svinet til :(
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
11. april 2002 - 16:21 #5
Når i nu banner en via hans wonID er det så ikke kunpå jeres server man bannes.. Er der eller kunne der ikke oprettes en database over alle de wonid der er taget for snyd i DK. Eller??

nOrmality-> iGAMING det har jeg aldrig hørt om, er der gratisservere der? Det kunne være man skulle kikke forbi
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
11. april 2002 - 16:23 #6
gizmo jeg er enig i at man skal være rimelig varm for at følge med på jubii eller boomtown en gang i mellem - og tonen ja jeg kan kun tilslutte mig. På BT's Noobserver 6+8, hvor jeg normalt spiller er der faktisk en rigtig god stemning, og man kender efter hånden mange af spillerne.(en skam jeg snart har for god en stat til at spille noob)
Avatar billede fangel Nybegynder
11. april 2002 - 16:26 #7
jeg så lige et nyt "snyde program" idag, det ændre spillets hastighed, så fx AWP skydder lige så hurtigt som fx AK47... + at du løber MEGET hurtigere...

Dea_PG (der ikke kan lide synd, undtagen med /sv_gravity...det er grineren...)
Avatar billede oluf_sand_ham_selv Nybegynder
11. april 2002 - 16:30 #8
hmmm.
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. april 2002 - 16:34 #9
Nu hjælepr det bare ikke hvis at programmet kun checker c:\ for snyd hvad nu hvis man har flere HD'er. Men jeg finder det da kritisk at et program bare sårn lige kan få lov til at scanne ens harddisk uden at det spørger om lov først :-(
Avatar billede dmcn Praktikant
11. april 2002 - 16:36 #10
gizmo-gizmo : Tjaeh... man skal bare have tålmodighed og indse, at man ikke bliver god på en dag.

johnschmidt : Når vi banner, så er det kun på vores 6 servere. Folk kan jo blive banned for alskens skidt (også team damage og team kill), så globalt ban ville måske være at strække den.
IP'erne for iGAMING er:
[16:34:23] -iGamer- Hi n0rmality here is the igaming serverlist
[16:34:25] -iGamer- 1 # 217.157.3.19:27015 Igaming.dk - CS1.3: El bolo do rolo
[16:34:25] -iGamer- 2 # 217.157.3.19:27016 Igaming.dk - CS1.3: Another slice of mansteak
[16:34:27] -iGamer- 3 # 217.157.3.20:27015 Igaming.dk - CS1.3: Underpants Gnomes
[16:34:29] -iGamer- 4 # 217.157.3.20:27016 Igaming.dk - CS1.3: A smashing bit of allright
[16:34:31] -iGamer- 5 # 217.157.3.21:27015 Igaming.dk - CS1.3: Epileptic Psycho Penguin
[16:34:33] -iGamer- 6 # 217.157.3.21:27016 Igaming.dk - CS1.3: Revenge of Rodger Ramjet
[16:34:35] -iGamer- ! Thanks n0rmality for using our servers. Have fun and behave !

dea_pg : Det cheat er også nemt at spotte, så de ryger ud ligeså hurtigt som de kan skyde. :)
Avatar billede dmcn Praktikant
11. april 2002 - 16:38 #11
praetorian :
1: Det scanner ikke harddisken som sådan - det sender en forespørgsel og får et resultat af filens indhold tilbage, men det kan ikke se filnavne osv.
2: Folk får en advarsel og 5 sekunders mulighed for at logge ud før scanningen egentlig starter.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. april 2002 - 16:44 #12
normality -> jeg ønsker slet ikke at have være god, men bare at have det sjovt. Og det er efterhånden svært!
Avatar billede kapla Nybegynder
11. april 2002 - 17:05 #13
Hvis du vil spille på cheatfri servere (næsten) så burde du prøve Cheating Death: www.cheating-death.com/
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
11. april 2002 - 17:12 #14
kapla0 - jeg spillede på en amerikansk server hvos man skulle ha Cheating-death installeret, og som sagde at den kørte med CSGuard - dette til trods rendte folk rundt i luften og alt muligt underligt
Avatar billede kapla Nybegynder
11. april 2002 - 17:14 #15
Der er en bug i CS der gør at man kan gå i luften, på nogle maps.
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. april 2002 - 17:16 #16
Normaliy:
Dvs at den forespøger alle de filer man har på sin HD??. Good luck siger jeg bare med de 15-20.000 filer jeg har liggende tager det da nok jævn tid.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. april 2002 - 17:20 #17
59.194 filer på mit c:
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. april 2002 - 17:22 #18
Hvordan er det så lige at serveren kan holde til det i længende at skulle scanne så mange filer igennem
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. april 2002 - 18:05 #19
over 100.000 filer inden jeg formaterede!!
Avatar billede dmcn Praktikant
11. april 2002 - 18:20 #20
Jeg ved ikke præcis hvordan den virker, men den scanner filer på disken. :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. april 2002 - 18:28 #21
Programmer findes nok stien hvor cstrike.exe er kørt fra og arbejder ud fra det.. ??
Avatar billede jackson23 Nybegynder
11. april 2002 - 20:09 #22
Normality: scanner ens harddisk? det lyder sgu da ikke for fedt. Så hvis jeg vil ha mine ting i fred, skal jeg ikke spille cs?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. april 2002 - 20:31 #23
jackson -> det er også derfor du har muligheden for "exit" ... Der står noget i retning af "if you not agree with theese terms, then disconnect"
Avatar billede jackson23 Nybegynder
11. april 2002 - 21:15 #24
det er sgu da et latterligt indgreb i privatlivet. Der plejer da at stå så meget, som man ikke læser.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. april 2002 - 21:27 #25
jackson -> de tager jo ikke dine filer og snuser i dem. Helt ærligt!
Hvis du har så vigtige hemmelige dokumenter kan du da kryptere dem eller noget!
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
12. april 2002 - 08:01 #26
Tak for de mange gode indlæg - et af de eneste indlæg jeg ikke kan bruge til noget er: crazy_legs indlæg - Ja naturligvis scannes disken - det står jo. Det jeg ville vide er bl.a. hvad den scanner, og hvordan..

Kan nogle af jer andre ikke lægge et svar..
Avatar billede dmcn Praktikant
12. april 2002 - 08:31 #27
jackson23 : Som sagt, CSGuard sender en forespørgsel efter visse filer, som den ved hvordan indholdet ser ud i, tjekker så indholdet. Stemmer det ikke overens med CSGuards billede af filen, så er der snyd, og så udelukkes brugeren. Så vidt jeg er informeret, så tjekker den også hvilke interne variabler der er i brug, og kan ud fra det se om snyd er startet.

Og tro mig, du kan fint nå at læse det - hele skærmen ryddes næsten, og beskden står kort og beskrivende. Der er masser af tid til at afbryde, men igen, CSGuard kan ikke se HVILKE filer du har liggende, HVAD de hedder, og HVAD de gør - kun de filer, der har med CS at gøre.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
12. april 2002 - 09:38 #28
grunden til at serverne kan holde til at scanne, er at de kun scanner en lille del af filerne. Dvs at den tjekker om starten af en fil kunne være et cheats prrogram. Det siger da ogå sigselv at hele filer ikke biver scannet... Der er jo ingen der har tid til at oploade 40 GB.... ;-)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. april 2002 - 14:38 #29
jeg vil da gerne lægge et svar...