Avatar billede software Nybegynder
11. april 2002 - 14:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dropdown list/menu

Kan det lade sig gøre når man har valgt et eller andet i en dropdown list at den så submitter af sig selv uden at man skal trykke på en submit knap ?

Hvis ja hvordan ?
Avatar billede mrr Nybegynder
11. april 2002 - 15:04 #1
<select onchange="">
<option value="..."> ... </option>
</select>
Avatar billede mrr Nybegynder
11. april 2002 - 15:04 #2
<select onchange="this.form.submit()">
Avatar billede mrr Nybegynder
11. april 2002 - 15:05 #3
... det var et svar!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. april 2002 - 15:05 #4
Denne er er ret lækker. Nemt at angive target også.

<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/javascript">
<!--
function JumpMenu(selObj,restore){
    var theFullString = selObj.options[selObj.selectedIndex].value;
    if (restore) selObj.selectedIndex=0;
    var theLength = theFullString.length;
    var endPos = theFullString.lastIndexOf("~");
    var theUrl, theTarget, theParent;
    if (endPos > 0) {theUrl = theFullString.substring(0,endPos);}
    else {theUrl = theFullString;}
    endPos++
    if (endPos < theLength) {theTarget = theFullString.substring(endPos,theLength)}
    else {theTarget = "window:Main";}
    if (theTarget == "window:New") {window.open(theUrl);}
    else if (theTarget == "window:Main") {eval("parent.location='"+theUrl+"'");}
    else {eval("parent.frames[\'"+theTarget+"\'].location='"+theUrl+"'");}
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<form name="myform">
<select name="mymenu" onchange="JumpMenu(this,0)">
<option value="~" selected>Vælg side...</option>
<option value="http://www.eksperten.dk~window:New">eksperten.dk</option>
<option value="http://www.jubii.dk~window:New">jubii.dk</option>
</select>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. april 2002 - 15:08 #5
Og bagefter får du en masse "glem det jeg vistnok sendte for den sendte helt af sig selv" breve som du har pligt til at svare pænt på.

geniale ideer er ok, men at udforme et brugerinterface så det gør ting på en anden måde end brugerne forventer, det er ikke så smart.

mvh JakobA
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. april 2002 - 15:10 #6
jakoba>>??
Avatar billede software Nybegynder
11. april 2002 - 15:22 #7
Undskyld, ventetiden.....Tak for svaret.