Avatar billede e30 Nybegynder
11. april 2002 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Pop up vindue

Hvordan laver man et popup vindue der automatisk kommer frem når man går ind på en bestemt side??

Jeg skal bruge et schript!
Avatar billede korup Nybegynder
11. april 2002 - 11:13 #1
Avatar billede nimda Nybegynder
11. april 2002 - 11:14 #2
<html>
<head>

<script language=javascript>
function openwindow()
{
window.open("http://www.test.com")
}
</script>

</head>
<body onload="openwindow()">

</body>
</html>
Avatar billede cthun Nybegynder
11. april 2002 - 11:34 #3
<html>
<head>
<script language="JavaScript">
<!--
function openWindow(theURL,winName,features) {
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
</head>
<body onload="openWindow('http://www.jubii.dk','newWin','width=166, height=120, noresize, top=180 left=337 titleBar=no')">
</body>
</html>

Så kan du jo selvfølgelig selv definere vinduets størrelse, ved at ændre på width og height...

Top og left.. er den position vinduet skal placeres, på din skærm
Avatar billede e30 Nybegynder
11. april 2002 - 11:40 #4
Kan man ikke lave koden så man selv kan sætte størrelsen af popop vinduet?
Også gerne uden det øverste panel!
Avatar billede cthun Nybegynder
11. april 2002 - 11:41 #5
Du kan ikke fjerne det øverste panel.. Men du kan ændre størrelsen ved at definere height og width.. i scriptet jeg gav dig

<body onload="openWindow('http://www.jubii.dk','newWin','width=166, height=120, noresize, top=180 left=337 titleBar=no')">
Avatar billede e30 Nybegynder
11. april 2002 - 11:47 #6
Mange tak!!!
Avatar billede cthun Nybegynder
11. april 2002 - 11:52 #7
Selv tak