Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 19:23 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

include file/virtual !

Jeg har næsten stillet dette spørgsmål før:

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=16571

Jeg en fil (infostat.inc) som jeg skal include fra alle mine sider, uanset i hvilke mapper de ligger !

Men hvis jeg bruger <!--#include virtual="../../infostat.inc"--> så bliver filen ikke fundet !

Og hvis jeg bruger <!--#include file="../../infostat.inc"--> for jeg fejlen:

----------------- Fejlmeddelelse -----------------

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x560 Thread 0x790 DBC 0x2192fa4 Jet kan ikke åbnes.

C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\TUE SANDAL\SKRIVEBORD\QCOM.DK\WWWROOT\../infostat.inc, line 3

----------------- Slut -----------------

----------------- infostat.inc -----------------

<%
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("data/infostat.mdb")

If session("User") <> "" then
  strSQL = "SELECT * FROM Pages"
        Set rs = myConn.Execute(strSQL)

  Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
        rs.Open strSQL, myConn, 3, 3

  rs.AddNew
        rs("User") = session("user")
        rs("Url") = request.servervariables("URL")
        rs("Tid") = Time
        rs("Dato") = Date
  rs.Update
else
  strSQL = "SELECT * FROM Users"
      Set rs = myConn.Execute(strSQL)

  Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
      rs.Open strSQL, myConn, 3, 3

  rs.AddNew
        rs("Ip") = request.servervariables("REMOTE_ADDR")
        rs("Country") = request.servervariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")
        rs("Referer") = request.servervariables("HTTP_REFERER")
        rs("Browser") = request.servervariables("HTTP_USER_AGENT")
        rs("Tid") = Time
    rs("Dato") = Date
  rs.Update

  session("User") = "IP=" & request.servervariables("REMOTE_ADDR") & "&Tid=" & Time & "&Dato=" & date & ""
End If

Set rs = Nothing
Set myConn = Nothing
%>

----------------- Slut -----------------

Filen        infostat.inc ligger i min start mappen ( mappen før wwwroot )
Databasen    infostat.mdb ligger i mappen "data" som ligger under min start mappe ( mappen før wwwroot )
Avatar billede ows Nybegynder
21. juni 2000 - 19:47 #1
Din infostat.inc fil
<%

Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=c:\inetpub\wwwroot\garage\fpdb\garage.mdb"
  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

%>

---------------------------

I dit script skal du tilføje

<!-- #include virtual="<evt sub dir>/_private/infostat.inc" -->
<% Sql = "SELECT * FROM <tabel> where <felt> = >oplysning> "
Set Rs = Rs.Execute(Sql)

<%RS.close%>

eller

<%RS.MoveNext
wend
RS.close%>

Din fejl var ../ osv
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 19:47 #2
Det er din database connection der er problemer med.........helt nøjagtigt hvad ved jeg ikke....
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:17 #3
Her bruger jeg <!--#include virtual="../infostat.inc"-->

http://www.qcom.dk/databasetest/wwwroot/index.asp

Her bruger jeg <!--#include file="../../infostat.inc"-->

http://www.qcom.dk/databasetest/wwwroot/index_file.asp
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:23 #4
ows >> Den database connection du bruger fungere på samme måde som min, så det er ikke der mit problem ligger !

Og lige for at nævne det, så der ikke noget galt med selve scriptet, det er nok som "Ip" også siger noget med min connection at gøre !
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:27 #5
Jeg har fundet en måde det virker på, men dem holder ikke helt i længten !

Hvis jeg bruger <!--#include file="../../infostat.inc"--> og min connection ser sådan her ud:
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../data/infostat.mdb")

.. så virker det !

Det vil sige, at nå man bruger include file, så køre den infostat.inc, som om filen lå i samme mappe, så det er jo nok <!--#include virtual="../infostat.inc"--> jeg skal bruge !

Men hvorfor vil den ikke finde filen ?

Det skal lige siges at mit web-hotel er hos Abusiness.dk !
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. juni 2000 - 20:30 #6
Det er databasen

det er fordi du angiver at databasen ligger data/infostat.mdb (fra roden)
Men include filen ligger I en mappe... og derfor er stien så mappe/data/infostat.mdb derfor er det et problem (TROR jeg)
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. juni 2000 - 20:33 #7
Lav en DNSless Connection...
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:34 #8
Min mapppe struktur ser ud som følger:

      start
    /      \
wwwroot    data

infostat.inc : ligger i start
index.asp : ligger i wwwroot
infostat.mdb ligger i data
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:37 #9
Det vil sige, at nå index.asp bliver loadet, så inkludere den infostat.inc, som ligger en mappe tilbage. infostat.inc, skal så skrive til databasen, som ligger i mappen data en mappe frem !
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. juni 2000 - 20:38 #10
Hvis du er i mappen /whatever og filen hedder first.inc

Så hedder syntaksen:
<--#include virtual="/whatever/first.inc"-->
eller
<--#include virtual="/first.inc"-->
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:38 #11
tomsommer >> Hvordan laver jeg en DNSless connection, og hvad skulle det hjælpe ?
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. juni 2000 - 20:39 #12
Fjern infostat.inc og læg den I wwwroot ...!
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:40 #13
Man hvad nu hvis filen first.inc ligger en mappe tilbage ?
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. juni 2000 - 20:41 #14
en DNSless connection gør at ligemeget hvilken mappe du er så kan den altid finde databasen

2 sek.. jeg finde lige noget kode
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:42 #15
Det vil ikke hjælpe noget, for jeg har en masse andre sider i nogle andre mappen, som også skal henføres til infostat.inc !
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. juni 2000 - 20:44 #16
myconn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
myconn = myconn & "DBQ=d:\webs\domæne.dk\database.mdb"

se under vejledninger på abusiness.dk (selv kunde hos dem)
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. juni 2000 - 20:45 #17
Du laver "include file" med en DSNless connection
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:45 #18
Ok, tester det lige !
Avatar billede tue Nybegynder
21. juni 2000 - 20:55 #19
Tak, nu virker det !
Avatar billede tomsommer Juniormester
21. juni 2000 - 20:58 #20
Skulle det være en anden gang