Avatar billede markmusen Nybegynder
10. april 2002 - 21:35 Der er 7 kommentarer

multilink

Jeg har et script (multilink) som linker to sider når der trykkes, men når "back" knappen benyttes skal der trykkes to gange idet den kun sender en af de to frames tilbage!
Koden ligger i top-menuen på:
http://www.ibelieve.dk/index.asp
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2002 - 21:36 #1
OK... Og dit problem er?
Avatar billede eazye Nybegynder
10. april 2002 - 21:42 #2
at hvis man går tilbage på siden, skifter kun en af rammerne, hvilket virker generende..! ikke?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2002 - 21:46 #3
Det kan du have ret i! Det fremgik bare ikke af spørgsmålet.
Back-knappen er en indbygget browser-funktionalitet, som du ikke bare kan ændre, men du kan jo lave din egen:

<a href="#" onClick="history.go(-2); return false;">Tilbage</a>
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. april 2002 - 21:48 #4
Det er en generel fejl ved multilink (og back button)

Hvis siderne altis hører sammen to og to kan det løåses med et javascript i alle versioner af den mindste af siderne der læbende checker hvad der ligger i den anden ramme og skifter til den rigtige side hvis det ikke er den side det selv hører til.

Så bliver multilinket også til et helt almindeligt link, for det er jo kun den 'store' ramme der skal have besked om at skifte fil.

Det er en tand kompliceret. er du sikker på du ikke blot kan slå de to rammer sammen til een?

mvh JakobA
Avatar billede oasen Nybegynder
10. april 2002 - 23:30 #5
Jeg fik lavet denne funktion på Eksperten på et tidspunkt. Det må være det du søger. Følgende script indsættes i hver af menusiderne. Når denne side skifter, skifter siden i indholdsrammen også.

var denneMenu = "MENUSIDE.HTM";

function pollOk( ) {
    if (    parent.main.minMenu
          && parent.main.minMenu != denneMenu ) { // indholdsrammen har ændret sig
        self.location.replace( parent.main.minMenu ); // opdater menuRammen
    } else {
      setTimeout( "pollOk()", 100 );    // test igen om 100 millisekunder
    }
}; //end pollOk( )

pollOk();  // start polling.

</script>

Denne insættes i hver af siderne i main-rammen:

<script type='text/javascript'>
var minMenu = "MENUSIDE.HTM";
</script>
Avatar billede oasen Nybegynder
10. april 2002 - 23:33 #6
Så hænger siderne som sagt "sammen" 2 og to. Det har jeg haft meget glæde af.
Avatar billede oasen Nybegynder
11. april 2002 - 00:24 #7
Fandt lige ud af, at det var jakoba, der lavede funktionen til mig i sin tid. Så hvis du kan bruge den, så giv ham points´ne :)