Avatar billede cpphp Nybegynder
10. april 2002 - 20:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Debug

Jeg har lavet en MFC application med VS C++ .NET, når CTestApp::InitInstance() kalder CTestDlg::DoModal() for jeg en "Debug assertion failed" besked i den linie der står "m_lpDialogTemplate != NULL" og jeg kan se at m_lpDialogTemplate er en "bad prt", hvordan kan det være. Jeg har ikke stødt på dette problem før.

(class CTest : public CDialog)
CDialog::DoModal()
{
    // can be constructed with a resource template or InitModalIndirect
    ASSERT(m_lpszTemplateName != NULL || m_hDialogTemplate != NULL ||
        m_lpDialogTemplate != NULL);
...
Avatar billede krukken Juniormester
10. april 2002 - 21:30 #1
Måske skulle du prøve at opdatere din compiler!!! Jeg henter lige et link!
Avatar billede krukken Juniormester
10. april 2002 - 21:30 #2
http://download.microsoft.com/download/vstudio60ent/SP5/Wideband-Full/WIN98Me/EN-US/vs6sp5.exe

fylder 129 MB, det er den højeste opdatering du kan få (uden at skifte til visual studio .NET)
Avatar billede cpphp Nybegynder
10. april 2002 - 21:58 #3
Det virker ikke, og som jeg sagde så har det virket
Avatar billede wisen Nybegynder
11. april 2002 - 08:18 #4
Hvordan erklærer du din dialog ? fx : CMyDialog dlg; dlg.DoModal(); Har du prøvet at kalde fra andre steder end i InitInstance ?
Avatar billede jpk Nybegynder
11. april 2002 - 08:27 #5
Har du checket at du bruger det rigtige ID for din dialog resource?
Avatar billede wisen Nybegynder
11. april 2002 - 08:40 #6
Hvis jeg forstår dig ret, så kalder du "CTestDlg::DoModal" (på klassen) istedet for "CTestDlg dlg; dlg.DoModal;" (på en instans) er det korrekt ?

Hvis det er, så er det der fejlen ligger....
Avatar billede cpphp Nybegynder
11. april 2002 - 13:17 #7
jeg havde kommet til at fjerne : CDialog(CEngineDlg::IDD, pParent) fra CTest's constructor

Jeg er meget ked af at have spildt jeres tid!!!
Avatar billede jpk Nybegynder
11. april 2002 - 13:21 #8
Tænk ikke på det, det var godt du fandt fejlen!
Avatar billede wisen Nybegynder
11. april 2002 - 13:47 #9
no prob :)