Avatar billede jenshansen Nybegynder
10. april 2002 - 18:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skygge på tekst

Hej igen.

Jeg er lige begyndt at bruge Jasc Paint Shop Pro. Jeg har downloadet en prøve-version, og er lige nu igang med at lave et logo. Men der er noget jeg ikkehelt kanfinde ud af. Jeg har skrevet en tekst på logoet, og mangler nu bare en skygge på dette. Jeg har læst diverse tutorials, men de er åbentbart bare noget man skal kunne. Jeg har i hver falde ikke kunne finde det.!
Så håbede jeg lige at i ville hjælpe.
Jeg vil altså gerne vide hvordan man laver skygge på en tekst. Skyggen skal komme oppe fra vensre. Håber nogle kan hjælpe. I må meget gerne skrive hvordan man gør, eller bare finde en tutorial der er MEGET nem at forstå. Det skal være for den største n00b.

Tak!

Jens Hansen
Avatar billede hexo Nybegynder
10. april 2002 - 19:04 #1
Kan måske hjælpe dig..prøv at gå i menuen og kig..

du skal 3 , 4 eller 5 så scroller du ned og der kan du finde den , det !

/hexo - www.cade.dk

-skriv vis du har flere spørgsmål ang det program , kan hjælpe dig igang...

du kan måske os prøve at søge på jubii.dk efter en psp hjælpe side..

/hexo - cade.dk
Avatar billede prodic Mester
10. april 2002 - 19:04 #2
Avatar billede jenshansen Nybegynder
10. april 2002 - 19:14 #3
hexo-> Mange tak for svaret, men jeg forstår altså ikke helt hvad du skriver.. Det er med 3,4 og 5.

prodic-> Jeg tænkte nok at det var inde i Effects at den skulle findes.. Men selv teksten stadig er valgt er ALLE punkterne utydlige så man ikke kan klikke på dem. Hvis du ikke forstår må du lige skrive, så sender jeg et screenshot med det. Med det ved en billedhej som dig sikkert godt i forvejen.
Hvorfor er de sådan at man ikke kan klikke?
Avatar billede j0ker Nybegynder
10. april 2002 - 19:17 #4
Du skal skrive teksten, markere den med den nederste knap der sidder i den venstre menu, derefter højreklikke og vælge den der hedder create raster sel. Og gå i menuen og vælge selections > float. Så kan du bruge effects > drop shadow. Så virker det!!
Avatar billede prodic Mester
10. april 2002 - 19:17 #5
JensHansen->Uha nu fanger du mig i noget jeg ikke kender noget til. Nemlig Paint Shop Pro - det er ikke lige min boldgade. Men vent og se om Lee ikke dukker op senere, PSP er nemlig hendes speciale(det er faktisk også hendes side jeg linkede til).
Men følger du hendes guide, så kan det vel ikke gå helt galt.
Avatar billede jenshansen Nybegynder
10. april 2002 - 21:57 #6
tak for hjælpen.. Ligger du et svar Prodic så du kan få din del af pointene? Så acceptere jeg herefter.
Avatar billede prodic Mester
10. april 2002 - 22:01 #7
Svar!
Avatar billede jenshansen Nybegynder
31. maj 2002 - 20:43 #8
tak for hjælpen. Undskyld jeg ikke fik accepteret.