Avatar billede jlk Nybegynder
21. juni 2000 - 15:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

If det > ???

Jeg har et framesæt med en indkøbsside i toppen og en der regner subtotalen ud i den nederste.

Jeg ved at kunden må købe for f.eks. 2500 - men hvis man klikker på en købsknap og ens total er større end de 2500 vil jeg gerne have den til at smide en alertbox frem - hvordan gør jeg det ??

gerne et eks. :-)

Har prøvet med If ....then - men det virker kun hvis jeg refresher siden ved at klikke på opdater i browseren
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:07 #1
oki.....

<%
If subtotal > "2500" Then
%>
<script language="javascript">
alert('Du kan maks købe for kr. 2500.-!')
</script>
<%
End if
%>
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:11 #2
du kan evt. komme med dit dokument.....hvori det skal være, så kan jeg rette den til for dig?

/LP
Avatar billede jlk Nybegynder
21. juni 2000 - 15:18 #3
Ser fornuftigt ud - men virker heller ikke on the fly - først når jeg opdaterer i browseren :-(
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:21 #4
oki.....prøv at indskrive denne i querystringen til købsknappen....fx. lad os sige den hedder:

<a href="kurv.asp?id=1&kob=ja">Køb</a>
laves om til:
<a href="kurv.asp?id=1&kob=ja&NoCache=<%=Server.URLEncode(Now())%>">Køb</a>

så kan siden ikke caches og den skulle virke....forstår du?

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:22 #5
altså du skal bare tilføje:
&NoCache=<%=Server.URLEncode(Now())%>

til din querystring.....dit link....
Avatar billede jlk Nybegynder
21. juni 2000 - 15:32 #6
hmmm....har en mellemside hvor jeg lægger varene i en database og smutter så videre til subtotalsiden - så jeg fik ikke rigtigt noget ud af det.
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:34 #7
med en response.redirect?
lave den der nocache på begge i din responses og gør det i det hele taget alle steder hvor du vil være sikker på at det er den nyeste version......ellers giv mig nogle sider her og jeg retter det så til.....

/LP
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:35 #8
ved en response.redircet kan du gøre sådan:

Response.Redirect "subtotalsiden.asp?NoCache="&Server.URLEncode(Now())

/LP
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2000 - 15:40 #9
Du mener vel at det skal klares helt i JavaScript.

<script language="JavaScript">
  function check()
    if (document.formnavn.total.value>2500) {
      alert("Fy");
      return false;
    }
  return true:
}
</script>

og så i

<form name="formname" ... onsubmit="return check();">

forudsat der er et felt, hvori du beregner total. Ellers har du nok en variabel
Avatar billede jlk Nybegynder
21. juni 2000 - 15:45 #10
erikjacobsen>>..ja, men har ikke et felt hvor jeg beregner - lægger det hele i basen og trækker det frem i den nederste frame :-)
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:46 #11
jlk>> har du prøvet min version, jeg er ret sikker på at den virker hvis du får sat det hele rigtigt op....

/LP
Avatar billede jlk Nybegynder
21. juni 2000 - 15:50 #12
lp>>ja, kæmper - den er bestemt ikke glemt :-)
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 15:51 #13
ok :-)

sig til hvis du skal have hjælp til at skubbe :-)))

/LP
Avatar billede jlk Nybegynder
21. juni 2000 - 16:22 #14
Tak for hjælpen :-)

Skulle bare have Cint(xxx) på så rullede den.
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 17:06 #15
oki.....jeg kunne heller ikke forstå det :-)

selvtak :-)

/LP