Avatar billede cybles Nybegynder
10. april 2002 - 15:48 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Migrering af offentlige mapper fra Exchange til Notes

Jeg vil mægtig gerne have flyttet mine offentlige mapper fra min Exchange server til min nye Domino / Notes server, hvordan kan jeg gøre dette ?
Avatar billede kieldjen Nybegynder
11. april 2002 - 17:03 #1
Avatar billede gr8dane Nybegynder
11. maj 2002 - 12:55 #2
Det er rigtigt at Lotus eget DUS værktøj ikke kan migrere public folders.
Men der er flere løsninger i ude i den store verden der håndterer dette :

Binary Tree :

http://www.binarytree.com/website2000/home.nsf?Open&ProductsOverview&=/website2000/products.nsf/Subjects/ProductsNav

Microsoft Exchange Public Folders
Our Public Folder migration solution will migrate off of the "All Public Folders tree". Currently, the solution migrates the folders to a modifield Mail/PNAB combo database to take advantage of the Contacts, Calandar and Taks folders that are available in the Exchange Public Folder subtree. It is meant to be an easy to use, migrate once, tool where it is an enterprise level replication technology that uses complex field mappings to match MAPI properties to Document Fields. The solution will also have an option to migrate the security settings of your Public Folder to the Database ACL and Document Reader/Author fields.

En anden mulighed er ReplicAction from Casahl

Du kan snakke med Sudeep Trivedi hos Cashal Technology - +001 925-328-2828 ext 113
http://www.casahl.com

De håndterer mapping af felter og ikke blot migrering men også sameksistens (men hvem fa'en gider se på en Exchange Server - det skulle da lige være hvis man ka' li at leve livet farligt!)

Fra deres web : When used specifically with the Lotus Notes Connector for Replic-Action, users can integrate Notes applications with Exchange applications. Replic-Action's support for Rich Text, multi-value lists, response hierarchy, discussion threading, file attachments, and other Exchange-specific and Notes-specific attributes, means seamless integration.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
28. maj 2002 - 09:42 #3
Måske endnu nemmere: Microsoft har et konverterings værktøj kaldet "Exchange Applicaton Converter for Lotus notes" og det virker BEGGE veje!! :-)))
Det kan downloades her: http://www.microsoft.com/Exchange/downloads/55/NotesAppConvert_EN.asp

Fra web'et: "The Exchange Application Converter for Lotus Notes migrates forms, fields, layout information, views, and column formulas, and creates formula and script templates during conversion, providing a framework for completion of the application design. Once the design is completed, the Application Converter can be used to migrate data from Notes to Exchange public folders. The data migration process retains rich text formatting, document attachments, OLE objects, document links, and discussion thread hierarchy."
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 15:25 #4
har du fået løst problemet?

For meget kort tid siden løste jeg selv problemet her hos os.

Mvh.

Kim
Avatar billede cybles Nybegynder
27. juni 2002 - 15:29 #5
Nej jeg har endnu ikke fået løst problemet, hvordan løste du det Kim123 ?
Avatar billede cybles Nybegynder
30. juli 2002 - 13:45 #6
Til klim123

Jeg vil mægtigt gerne hører hvordan du har fået løst problemt.???
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2002 - 12:51 #7
ok, var lige lidt offline, skriv til mig på khl1@tiscali.dk hvis du stadig er interesseret!

Mvh.

Kim
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. september 2002 - 12:53 #8
En af de grundliggende regeler i Eksperten er, at man deler sine erfaringer/løsninger. Det håber jeg I husker vedr. dette spørgsmål....
;-)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. december 2002 - 08:16 #9
Hva' så cybles, svinger det?
Nu må du da snart have konverteret de foldere?!
Ku' du ikk' luk' dete spm.?!
Avatar billede cybles Nybegynder
17. juli 2005 - 19:09 #10
Hvor går tiden stærkt, håber i har det godt :-)