Avatar billede prebenged Nybegynder
10. april 2002 - 14:42 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Er jeg blevet blind?

Hejsa,

Er der nogen der kan se hvad der skulle være galt med den sætning her?

$result = sql("UPDATE board SET Title = '$inputTitle', Poster = '$inputPoster', mail = '$inputMail', Created = '$inputCreated', Parent = '$inputParent', Body = '$inputBody', online = '$inputOnline' WHERE ID = '$ID'") or die(mysql_error());

Den melder tilbage at det er lykkedes, men der er ikke blevet opdateret i tabellen. Nogen der ved hvad der kan være galt??

Mvh
PrebenGed
Avatar billede rvj Nybegynder
10. april 2002 - 14:47 #1
Prøv at printe strengen ud og se om den indeholder de rigtige værdier.
Avatar billede eiland Nybegynder
10. april 2002 - 14:49 #2
Er $ID = et allerede eksisterende ID?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. april 2002 - 14:50 #3
mon ikke det er fordi du har lavet det som sql("... istedet for mysql_query("....
prøv:

$result = mysql_query("UPDATE board SET Title = '$inputTitle', Poster = '$inputPoster', mail = '$inputMail', Created = '$inputCreated', Parent = '$inputParent', Body = '$inputBody', online = '$inputOnline' WHERE ID = '$ID'") or die(mysql_error());
Avatar billede jalle Nybegynder
10. april 2002 - 14:51 #4
Der ser ikke ud til at være noget i vejen med din sætning, men derimod dine variabler som ikke indeholder nogen data?!
Avatar billede jalle Nybegynder
10. april 2002 - 14:52 #5
ztyxx >> sql("bla."); er en funktion som han har fået af mig og den kan findes på E under php.
Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2002 - 14:52 #6
ser ud som om at ztyxx har ret.. det hedder ikke $result = sql(bla bla
men $result = mysql_query(bla bla
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. april 2002 - 14:54 #7
jalle> okay, men jeg har testet lokalt med den, og den virker ikke, men det gør mysql_query derimod, derfor min kommentar
Avatar billede jalle Nybegynder
10. april 2002 - 14:56 #8
ztyxx >> prøv at bruge en funktion som hedder:

function sql($sql) {
        flush();
        return mysql_query($sql);
        mysql_close();
}

så vil det også virke hos dig :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. april 2002 - 14:57 #9
Du får ingen fejl tilbage med den angivne mysql_error og spørgsmålet er om din funktion
sql(...) afleverer en fejlværdi, der kan testes på. Må vi se din sql()-funktoin?

Ellers er det nok $ID der er tom - måske skulle den hedder $id ?

Prøv evt at lave en udskrift af din Sql sætning
Avatar billede prebenged Nybegynder
10. april 2002 - 14:57 #10
Heysa,

Yep, $ID eksisterer allerede, og det trick rvj skrev om viser også de rigtige dataer.
Jeg har prøvet med både mysql_query og sql, men det giver det samme resultat.

Mvh
PrebenGed
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. april 2002 - 15:02 #11
prøv at fjerne '' rundt om $id, da jeg går ud fra at det er et felt med tal
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. april 2002 - 15:03 #12
jalle> okay, det fremgik jo bare ikke af eksemplet
Avatar billede jalle Nybegynder
10. april 2002 - 15:05 #13
ztyxx >> helt i orden :)
Avatar billede prebenged Nybegynder
10. april 2002 - 15:07 #14
Heysa!
jalle hjalp mig over ICQ.

Men tak for hjælpen alligevel!
Avatar billede rvj Nybegynder
10. april 2002 - 15:07 #15
np :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. april 2002 - 15:07 #16
og løsningen er så??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. april 2002 - 15:07 #17
Hvad var der galt?
Avatar billede jalle Nybegynder
10. april 2002 - 15:09 #18
prebenged's variabler indeholder følgende:
Titel='test', Poster='test2', mail='test@test.dk', Created='1018277966', Parent='0', Body='test test', online ='yes' WHERE ID=''indsat:(1 for ja og 0 for nej)1

problemet er at han ikke gemte $ID og jeg hjalp over icq'en og ønsker ikke at få pointene.

Hvordan prebenged og jer andre vil forholde jer til pointene vil jeg ikke rodes ind i.
Avatar billede prebenged Nybegynder
10. april 2002 - 15:14 #19
lukket