Avatar billede justin Nybegynder
21. juni 2000 - 13:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Insert hentet data...

jeg for en masse data fra en form via request.form("forskellige-felter"). derpå forsøger jeg at indsætte disse data i min database med INSERT INTO tblhej ( ...osv. sagen er bare dne at hvis en person ikke har indtastet noget i et af form felterne for jeg en database fejl når dne forsøger at indsætte "". det skal være således at brugeren nødvendigvis ikke behøver udfylde alle form felterne... er der nogen nem måde at løse dette problem på?
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 13:09 #1
Du kan gøre to ting...

1) Rette din databases feltegenskaber og sætte dem til at godkende null værdi.....

2) Lave en lille tingest ved alle de felter som indsættes før de indsættes......fx sådan:

navn=Request.Form("navn")
If navn="" Then
navn=" "
End If

Dermed laves et mellerum, og den skulle databasen gerne godtage.......JEG VIL DOG KLART ANBEFALE LØSNING NR. 1...den anden laver jo en masse tomt fyld....
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 13:11 #2
I access kan du sætte TilladNullVærdi til Ja under designvisning for din tabel....

/LP