Avatar billede jenslyn Nybegynder
21. juni 2000 - 12:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

List af billeder

Jeg er ved at lave en db over de billeder der ligger på min Web Server
men for ikke at skulle skrive det hele ind manuelt kan man så ikke selv på den til at finde ud af hvilke billeder der ligger på serveren, bare skrive dem ud som en liste i først omgang, resten skal jeg nok selv få kringlet hen.
Håber det er nemmere end jeg regner med.
Avatar billede centauri Nybegynder
21. juni 2000 - 13:00 #1
Jeg handt denne funktion på en side et sted, håber det er sådan noget du leder efter.

<%
ImageDir = "/img/"
Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFS.GetFolder(Server.MapPath(ImageDir))
Set objFiles = objFolder.Files
Response.Write "<p>Der er " & objFiles.Count & " billeder i dette bibliotek</p>"
For Each Image In objFiles
  Response.Write Image.Name & "<br>"
Next
Set objFS = Nothing
%>
Avatar billede lp Nybegynder
21. juni 2000 - 13:00 #2
hmmm, ikke så nemt som det spørgsmål du oprettede til 200 point lige før....

du kan sikkert bruge FileSystemObject til dette men det kræver en del ASP kodning og kendskab...

/LP
Avatar billede jenslyn Nybegynder
21. juni 2000 - 13:05 #3
Det at jeg gav så mange points sidst var for så regnede jeg med at folk svarede lidt hurtigere

Og igen tak Centauri