Avatar billede prut99 Nybegynder
10. april 2002 - 07:47 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Bruger Ressourcer

Efter system-boot har jeg 48% brugerressourcer til rådighed, men efter kort tids arbejde er jeg nede på 10%.
Jeg har 512 Mb RAM og en swapfil på 1Gb, men alligevel kører maskinen ikke som den skal.
Kan nogen give et kvalificeret bud på hvad jeg skal gøre for at få rettet problemet?
Avatar billede dinkie Nybegynder
10. april 2002 - 08:15 #1
Ja få dig et andet styesystem der kan håndtere din ram.. Lig W2K eller XP på din maskine.. Win98 er legetøj ikke et styresystem..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2002 - 08:28 #2
Hmm.. Det lyder nok lidt underligt, men prøv at tage noget af ram'en ud og lad windows styre størrelsen på din swapfil.
Windows 98 kan godt styre så meget ram, men gør det såvidt jeg husker ikke ret godt.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
10. april 2002 - 09:06 #3
Jeg tror de fleste kender til det problem. Hvis du vil køre med Win98 så hent Rambooster inde fra www.download.com . Sæt det til at køre i baggrunden. Det søger for at rammene løbende bliver tømt...

Mvh. DJM Secret
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
10. april 2002 - 13:55 #4
THX
Avatar billede prut99 Nybegynder
29. april 2002 - 14:05 #5
Jeg har nu langt om længe fundet løsningen på problemet.
Det viste sig at være en DirectX-fejl og ved at køre programmet DXDiag.exe som findes i systemmappen kom maskinen til at køre med '98 og masser af brugerressourcer. Så til dinkie vil jeg lige sige at Win98 er mere end et legetøj :_}